Ka jeg godt?

brevkassespørgsmål

Ka jeg godt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej:-) Jeg er hypermobil i mine led, så ville spørge om det var en god ide at gå til den sport jeg går til i øjeblikket, som er cheerleading. Jeg er rigtig glad for sporten, men kommer tit slemt til skade. Så ville høre hvad du synes var en god ide, om jeg skulle stoppe eller forsætte?

Svar:

Hej med dig

At gå til en sport, specielt en man syntes er sjov, er for det meste rigtig godt. Og når du tit kommer til skade, men alligevel fortsætter, lyder det som om du elsker din sport.

Men fordi du kommer så tit til skade og har hybermobile led, er det vigtigt du finder ud af om din krop kan tåle det. Derfor er mit råd til dig, at du snakker med din læge om din situation. Han kan se dig i levende live, teste dine led og din krop og råde dig efter hvad han finder ud af.

Bedste hilsner
Claus