Kønssygdomme
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Jeg har opdaget at jeg ahr små røde knopper på min tissemand under pikhudet. De er ikke store eller noget men jeg er bange for om det er en kønssygdom.

Svar:
Hej Anonym
Godt du er opmærksom på hvad der sker med din krop.
Når du spørger ind til om det kan være en kønssygdom, går jeg ud fra at du har haft sex. Hvis du ikke har haft nogle former for sex, er der heller ikke rigtig nogen risiko for at det er en kønssygdom.
Men hvis du har haft sex kan jeg selvfølgelig ikke afvise at det kan være en kønssygdom. Der er dog lige så stor chance for at det kan være noget så almindeligt som talgknopper, som er fuldstændig normale og ufarlige. Næsten halvdelen af alle drenge/mænd har dem, og de kan komme og gå gennem livet. Men i bund og grund er du nødt til at få det tjekket hos din læge, hvis du vil være på den sikre side, og det tænker jeg selvfølgelig du vil.
Mange hilsner
Lasse