Kærlighed og omsorg

brevkassespørgsmål

Kærlighed og omsorg

brevkassespørgsmål af
Rebecca
21 år

hej jeg er en pige på 21 pr som har en kæreste på 22 år. vi har kendt hinanden i mere end et år og har de sidste 2 måneder spillet og snakket sammen hver dag men for 2 uger siden mødte vi hinanden for første gang hvor vi blev kærester. vi har det mega godt sammen, og syns vi hjælper hinanden meget med de ting vi har svært ved. vi tænder vildt på hinanden, og han kan blive stiv bare ved at se min krop. han har ikke haft sit første seksuele samleje, men vi har forsøgt han har både fået handjob og blowjob uden problemer, han færdig gøre det altid selv fordi det tager lang tid. Vi har forsøgt at tage skridtet videre og han har selv givet udtryk for at han har løst men, når han skal trænge op bliver han slap i det han rammer hullet. Jeg har fortalt ham at han ikke ska føle sig presset af min løst, og at det nok skal gå. jeg kan bare ikke lade vær med at føle mig ubrugelig, da jeg i forvejen døjer med lavt selvværd ( angst og svær depression . jeg håber at det nok skal komme med tiden, men vil også gerne have et svar på hva det kan være. jeg har forsøgt at spørge ham hva han som sådan tænker på, men han siger han ikke tænker på noget. jeg kan ikke lave vær med at tænke på hva det kan være, og om jeg på en eller anden måde kan hjælpe ham.

Svar:

Hej Rebecca

Jeg kan virkelig godt forstå at du bliver ked af situationen, og at du kan komme til at vende det indad, og få tanken at det handler om dig.

Jeg tror ikke det har noget som helst med dig at gøre. Din kæreste oplever det mange fyre oplever før eller siden. Da I skulle have sex, første gang var han garanteret vildt spændt, og der kan fyren risikere at være så overtændt at han netop bliver slap. Selvom det er helt naturligt, og jo bare noget der sker, er det selvfølgelig også naturligt at man så kan være bekymret for om det sker igen. Og er man bekymret...ja, så sker det helt sikkert igen.

Det handler ikke om dig, men om din kærestes lyst til at ville gøre det rigtig godt. Han vil dig så gerne, og han vil så gerne god sex, og det er det pres der giver problemer...det er jeg sikker på. Også selv om han ikke mener, at han tænker på noget. Måske føler han ikke at han tænker så meget over det, selv om det kan fylde i hans underbevidsthed. Måske synes han det er svært, at sige at han føler dig presset. Rigtig mange fyre, kan føle at det er umandigt at føle sådan, fordi de kan have et billede af at en "rigtig mand" altid er klar og altid kan præstere,.og så kan det føles enormt sårbart at tale om. Særligt med en forholdsvis ny kæreste.

Hvad kan du/I så gøre? Noget der kan hjælpe er at fjerne presset ved at aftale, IKKE at have samleje. Jeg ved godt det jo er det modsatte, af hvad I rigtig gerne vil have til at fungere, men jeg tænker at I er nødt til at fjerne den del der presser ham.

Hav fokus på at mærke hinanden, og lave alt det andet som fungerer fint. Når I har gjort det nogle gange, og har haft nogle dejlige oplevelser med kys, handjob, blowjob og hvad I ellers synes er dejligt, uden at der er pres på, for at han skal slutte af med samleje, så tænker jeg presset kommer til at fylde mindre, og så ender det garanteret med at det lykkes med samleje, fordi hvad end I laver, pludselig udvikler sig til samleje, uden at det ligesom er planlagt.

Jeg er sikker på, at det her ikke handler om dig, og jeg er sikker på at I kan lykkes. I skal bare tage et par skridt tilbage, og tage jer god tid.

Mange hilsner Tanja