Kærlighed i min familie
brevkassespørgsmål af
Benjamin
15 år
Hej Cyberhus
Jeg er begyndt at se lidt forkert på min 17 årige kusine, i den forstand at jeg er begyndt at finde hende attraktiv og har lyst til at være sammen med hende, både seksuelt men også i et forhold. Jeg ved ikke om det her er normalt?
Når jeg onanerer plejer at gøre det til billeder og tanker om hende, men føler det er forkert?!
Hvad skal jeg gøre?
- Benjamin

Svar:
Kære Benjamin
Det lyder som et svært dilemma for dig at stå i. Først og fremmest kan jeg oplyse dig om, at det ikke er ulovligt at fætre og kusiner er i forhold med hinanden. Det vil sige, at der lovgivningsmæssigt ikke er noget forkert i, at du som fætter er sammen med din kusine.
Det er helt naturligt for en dreng i din alder at begynde at interessere sig for det modsatte køn og blive tiltrukket af piger. Vi kan ikke altid styre, hvem vi finder tiltrækkende, og heller ikke hvem vi forelsker os i.
Jeg gad vide, om din kusine mon har det på samme måde med dig? Synes hun også, at du er attraktiv, og tænker hun også på dig på den måde? Det er i hvert fald noget, som du kan undersøge, men husk også hendes grænse. Samtidig kan det også være en god ide at tænke over, hvad hun mon synes om, at du har billeder og tanker om hende på en seksuel måde.
Jeg håber, at mit svar har givet dig lidt at tænke over, og at du har fået den hjælp, som du søgte.
Venlig hilsen
Lucia