Kærestes dejlige numse
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg har en sød kæreste. I dag var vi i skole og jeg tog hende lidt på hendes røv. og det var første gang på skolen og min lære syntes ik det var acceptabel. jeg sagde pænt til min lære at jeg syntes ik hun skulle blande sig, fordi min kæreste og jeg syntes det var okay. Jeg nået ik og sige mere da hun sendte os på kontoret. da vi kom op på kontoret sagde vi det til sekretren og hun syntes det var fint så længe vi begge var enige og det var okay. vi fik lov til at få tidlig fri. Da vi kom hjem kunne jeg godt mærke på hende at hun faktisk havde det dårligt over at vi endelig kunne være os selv i skolen og så for vi bare kritik. Så jeg tog hende i hånden og gik over i min seng, vi sad og snakkede og det og det endte med at jeg lage hende og begynde og komme op i hende. efter havde hun det fint. Vi har så efter følgene snakkede om at provoker oppe på skolen i morgen med at jeg skal tage brysterne og numsen.. men er det normalt at en lære skal blande sig en et forhold og gøre nogle kede af det....

Svar:
Hej med dig
Hvor er det dejligt at du har en kæreste som du holder af, og det er rigtig fint at du gerne vil vise andre at du er vild med hende - og hendes krop.
Når det så er sagt, så er det vigtigt at huske på at alle mennesker har forskellige grænser for hvad der er okay, og det lyder til at din lærer måske synes at det var over grænsen at du tog din kæreste på røven på skolen. Fordi det var på skolen, så har din lærer ret til at sige at I ikke må gøre det der, og du må huske på at det egentlig bare var hendes måde at vise sin personlige grænse på. Det virker nemlig ikke til at der er en fælles regel om det, når sekretæren ikke synes det er et problem. Men det er selvfølgelig ikke okay at der er nogen som bliver kede af det - for så er det jo netop jeres grænse der er blevet overskredet.
I den forbindelse, så skriver du at det føles som om at I får kritik, når I endelig har besluttet at være jer selv oppe i skolen, og jeg kan sagtens forstå at det føles både uretfærdigt og forkert. For selvfølgelig skal I kunne være jer selv i skolen også... Men det skal jeres lærer også kunne. Derfor er det vigtigt at finde en balance mellem hvad I gerne vil, og hvad læreren/skolen synes er okay. Nu ved I at det ikke er så smart at tage hinanden på røven (eller andre steder, vil jeg tro) foran læreren, men jeg tænker at I sagtens kan holde i hånd eller kysse hinanden. Så må I gemme de andre berøringer til når I er alene, eller når ingen kigger.
Så mit råd til jer må være at I prøver at finde en balance mellem at være jer selv som par, og give plads til at læreren har en personlig grænse. Hvis I nu er mere nysgerrige, så kan I også overveje at spørge læreren, hvorfor hun ikke synes at I må tage på røven - men HUSK at ens personlige grænse netop er personlig, og derfor er det ikke altid at man har lyst til at fortælle andre om hvorfor den er som den er. Og det skal I respektere - ligesom at andre skal respektere at I er kærester.
Jeg håber du/I kan bruge mit svar
Venlig hilsen
Signe