Kærester - 2 del.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Men problemet er jo, at hvorfor de ikke vil, er fordi, at de er bange for, at vi vil dyrke sex (Ikke om hun bliver gravid), men at de er bange for, at vi vil dyrke det, og hun senere fortryder (eller hun melder mig, og jeg så bliver straffet).
De siger, det er for vores eget bedste, men vi har ikke lyst til at dyrke sex, og vi kender konsekvenserne ved det.
Men jeg er ked af, at vi ikke kan få lov, for hun betyder virkelig meget for mig :-(
Hun er den, jeg stoler allermest på af alle.
Hvis der er noget, jeg er ked af, kan jeg sige det til hende, og uanset hvad det så end er, er hun der for mig. Og det store problem er jo også, at vi bor et godt stykke fra hinanden. Så det er både dyrt, og vi har jo heller ikke så meget tid sammen så.
Det hele ville bare være nemmere, hvis vi kunne få lov til at sove sammen, så vi kunne få mere tid sammen ... Det undrer mig også, at de siger, at de kun gør det for at beskytte hende.
Men de har ikke snakket med hendes forældre og hørt, hvad de syntes om det hele, så de måske kunne lave nogle aftaler og "regler" i fællesskab om, hvad vi må, og hvad vi ikke må.

Svar:
Hej igen
Jeg synes, at du skal spørge dine plejeforældre, om de ikke kan snakke med din kæreste forældre om, at I kan overnatte hos hinanden, men ikke sove sammen. Det vil løse det, du siger med den store afstand, og I vil få mere tid sammen, når I ikke skal bruge tid på transport. Og som du siger, vil det også økonomisk give jer mulighed for at være mere sammen i tid.
Jeg synes, at både din kæreste og dig skal være med i den snak. Måske kunne din kæreste snakke med sine forældre om, at de kunne tage kontakt til dine plejeforældre for at få den snak - det var jo også en mulighed.
Jeg vil også sige til dig, at jeg ikke tror på, at dine plejeforældre kun vil passe på din kæreste. Jeg tror også, at de vil passe på dig, når de siger, at de vil passe på, at I ikke dyrker sex, og at du jo kan blive straffet.
Jeg kan godt forstå, at det er svært for dig og kæresten, når I er sikre på, at I ikke vil dyrke sex. Men der kommer jo et tidspunkt, hvor det bliver lovligt for jer også at have sex, og indtil da kunne det være en løsning, at I <em>ikke</em> sover sammen, men overnatter hos hinanden.
Med venlig hilsen
Sisse Bøgild