Kæreste inviterer anden pige hjem til “drengehygge”
brevkassespørgsmål af
Katrine
18 år
Hej Cyberhus.
Min situation er den, at jeg har en skøn kæreste, og vi har været sammen i lidt over et halvt års tid. Vi er meget ærlige overfor hinanden, og jeg stoler 110% på ham.
Min kæreste var til en fest for en uges tid siden. Festen var hjemme hos en pige, som han ikke rigtig kendte. Dagen efter fortæller han mig så, at hende her pigen prøvede rigtig meget på ham, og hun var faktisk ligeglad, da han sagde til hende, at han havde en kæreste. Dette blev jeg lidt træt af, da det jo aldrig er sjovt, når ens kæreste får så meget opmærksomhed fra andre piger, hvilket jeg også gav udtryk for overfor ham. Jeg tænkte dog ikke videre over det, i og med at han sagde fra overfor hende.
I går fortæller han mig så, at han holder noget drengehygge om et par dage hjemme hos sig selv, og at jeg selvfølgelig er inviteret. Hvad han så senere fortæller mig er, at pigen fra den tidligere fest, som havde et godt øje til ham, også er inviteret + hendes veninde.
Så vi bliver altså 3 piger samt en masse drenge. Har dog selv på ingen måde lyst til at tage med.
Jeg blev virkelig ked af det og skuffet, da jeg hørte det, for jeg forstår simpelthen ikke hans behov for at få hende hjem til sit hus, når han ved, hvordan jeg har det med hende. Jeg er virkelig ikke jaloux anlagt, og han kunne faktisk have inviteret alle andre piger i hele verden, hvor det ikke ville have gået mig på. Dette sagde jeg til ham, og han var også villig til at fjerne hende og veninden fra gæstelisten, men fordi jeg ikke har lyst til at kontrollere ham på den måde, sagde jeg, at det skulle han selv bestemme, om han ville gøre.
Jeg har virkelig ondt i maven over det, og har snakket med en masse af mine veninder om mit dilemma, og de er alle helt enige med mig i, at det er utrolig dårlig stil fra hans side af.
Hvad vil I mene? Er det mig, som er gået hen og blevet en træls, jaloux kæreste, eller er det, han har gang i, faktisk slet ikke i orden?

Svar:
Hej Katrine,
Først vil jeg sige, hvor er det dejligt at du har en skøn kæreste som du er glad for. Dernæst er det dejligt at høre at I stoler på hinanden, samtig med at i er ærlige.
Jeg kan godt forstå din frustation i forhold til, at det kan være en ubehagelig tanke, at der skal en pige hjem til dn kæreste, som ovenikøbet har lagt an på ham. Men når det er sagt, vil jeg klart anbefale, at I taler sammen om situationen og om hans drengehygge aften. Måske har hans tanke ved at invitere hende og dig, ikke den samme som det du har tænkt. Du kan kun fiinde ud af det ved at tale med din kæreste om det. Du skriver at han, gerne vil fjerne hende og hendes veninde fra gæstelisten, det læser jeg som et signal om, at det faktisk er dig han gerne vil. Her er det vigtigt, at du også er ærlig overfor ham, i forhold til, hvordan du har det med det, og hvad det gør ved dig, at de er inviteret hjem til din kæreste. Når du ikke fortæller din kæreste, hvordan du har det, kan det også være svært for din kæreste, at vide hvordan han skal tackle det.
Det er meget vigtigt, at understrege at der ikke er noget forkert i, at fortælle sin partner hvordan man har det eller at der er noget man ikke bryder sig om. Det betyder ikke, at man er jaloux, men nærmere at man gerne vil have en godt og sundt forhold. Ved at tale ærligt om tingene, vil I få et stærkere forhold.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Fabienne fra Cyberhus