Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Henrik
16 år
Oprettet 2 år 5 måneder siden

Hej cyberhus Mig og min kæreste holder rigtig meget af hinanden og vi er næsten lige startet med at røre ved hinanden på den måde og hun kan ikke rigtig få mig til at komme, ved ikke hvorfor men tror nok jeg bare lige skal lære hendes og min kroppe at kende noget mere

Svar:

Hej Henrik

Hvor er det skønt at høre, at du har en sød kæreste og at I holder meget af hinanden.

Som du også selv skriver, så kan der sagtens være en periode, lige når man er begyndt at udforske det seksuelle og hinandens kroppe, hvor man lige skal lære hinandens kroppe at kende og skal finde ud af hvad den anden godt kan lide. Det er der intet unormalt i. Efterhånden som I får mere erfaring med at være intime sammen vil I sandsynligvis opleve, at I også begge bliver mere afslappede omkring det.

Det kan nemlig godt være sådan, at hvis du er lidt nervøs eller anspændt, når du og din kæreste er sammen, så kan det være sværere at komme. Simpelthen fordi man bruger så meget energi på at tænke over situationen og er meget opmærksom på alt det der sker. Det samme kan ske for din kæreste.

Hvis du bliver ved med at opleve det som et problem, kan du prøve at tale med din kæreste om det. Både så hun ved at det ikke har noget med hende at gøre, men også for at I får snakket om, hvad I har af forventninger til hinanden og får talt jeres oplevelser igennem. Det kan ofte være en god idé, når man er begyndt at være intime sammen.

Igen - jeg er sikker på at I snart bliver helt trygge og afslappede, når I skal være sammen. Jeg tror at du har helt ret i, at problemet løser sig, når I begge bliver mere fortrolige med sexlivet og med jeres kroppe.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Husk at du altid er velkommen til at skrive herinde igen, hvis der skulle opstå nye spørgsmål.

Mange hilsner Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål