Onani
brevkassespørgsmål af
Gustav
13 år
Hej.
Jeg er lige begyndt på at onanere og når jeg kommer er der ikke særlig meget og det er meget tyndt ligesom vand. Jeg har læst at det bare er noget der kommer før sæden kommer men hvis jeg bliver ved med at onanere kommer der ikke mere.
Jeg håber virkelig at det er noget man kan ændre på fordi jeg har allerede nok problemer med min penis i forvejen som fx. forhudsforsnævring og for kort pikstreng.
Hilsen dreng 13 år

Svar:
Kære dig,
Umiddelbart lyder det som om, det ikke nødvendigvis er så unormalt. Det er først i puberteten, at din krop begynder at producere sæd og i starten kan mængde og tykkelse være meget forskellig. Det er normalt, at man i din alder har mindre mængde og tyndere udløsning. Det ændrer sig med alderen, så jeg tænker, du sagtens kan være helt rolig. Der er ikke noget, du selv kan gøre andet end at vente. Du kan læse mere om sæd her
Sophie