Kære Sannie.. "Jeg vil.."

brevkassespørgsmål

Kære Sannie.. "Jeg vil.."

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Kære Sannie Jeg ved ikke om du kan huske det, men jeg har skrevet til dig før og gør det nu igen - det hed: "Digt - made by myself" hvis du kan huske det (: Nu har jeg lavet et nyt, hvis man kan kalde det, det - jeg er sikker på det har et andet navn og du må meget gerne skrive det hvis du ved det (: Jeg vil bestemme. Jeg vil have en mening. Jeg vil være tilfreds. Jeg vil kunne smile, uden lyst til at græde. Jeg vil kunne græde, uden lyst til at smile. Jeg vil være mig selv. Jeg vil gøre alt for at have kontrol. Over min krop. Over mine følelser. Jeg vil være mig, uden at være bange for, det jeg ser. Jeg vil kunne kigge mig i spejlet og være tilfreds. Smile og nikke. Jeg vil være mig, og mene det. Jeg vil meget gerne have din personlige mening omkring det^^ På forhånd tusind tak! Knus Rødmis.. (Dæknavn)

Svar:

Hej Rødmis

TAK for dit spørgsmål.

Jeg kan godt huske dig :-)

Jeg har lidt svært ved at kommentere digtet, når det står ud i ét. Kan du evt. uploade det til skriveværkstedet på biblioteket. Her kan du opstille det i strofer og vers.

Det er interessant, at dine vers starter ens "jeg vil...". Personligt er jeg vild med digte som indeholder billedsprog (metaforer og sammenligninger), da jeg som læser får en fornemmelse af, at forfatteren "leger" med sproget.

Du kan evt. kalde digtet "Mig".

Mange Hilsener fra Sannie - biblioteksvejlder Cyberhus