Kæmpe drenge problem

brevkassespørgsmål

Kæmpe drenge problem

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Jeg er stadig forelsket i min eks flirt/kæreste. Jeg fandt ud af at han bare brugte mig lidt og han droppede mig, men jeg er stadig forelsket i ham uanset hvor forkert det jo er!

Problemet er dov også min bedsteveninde havde noget med min eks bedsteven også da jeg havde noget med min eks og det var mega sjovt og hyggeligt. Så blev min bedsteveninde og jeg så begge droppet af dem og vores forhold til dem gik ret meget i stykker! Idag er vi blevet mega gode venner igen, men jeg kan mærke noget lidt anderledes, for min eks skriver nogle lidt for søde ting til min bedsteveninde på Snapchat og i det hele taget er eller virker på en måde lidt intreseret i hende. Og det gør SÅ ondt, altså jeg kan slet ikke være i mig selv! Vi har dov snakket om det hende og jeg og hun siger at hun aldrig kunne finde på at få noget med ham på nogen måde, men jeg ved ikke om hun er 100% ærlig og det kan jeg ikke holde ud! Selv som igår aftes skrev han til hende om hun egenligt godt kunne ham, hun skrev så nej, men hvis jeg ikke havde været der og sagt hvad hun skulle skrive tilbage, ved jeg ærligt ikke havd hun vil have svaret. Han skrev så tilbage til hende at han og synes de skulle være venner for nu. Det er det der “venner for nu” altså hvad skal de betyde?

Og jeg er så ødelagt inden i! For jeg er mega forelsket i ham og kan ikke slippe ham! Jeg er også lidt bange for at min eks har fået en af hans venner til at prøve mig lidt af, så han måske kunne prøve min bedsteveninde af! Det er bare den følelse eller fornærmelse jeg har. Jeg ved at min eks kører på mange piger og er lidt at en fuckboy/player, men stadig væk, når det er min bedste veninde, det vil jeg ærligt ikke kunne klare! Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre! Vil for alt i verden ikke ødelægge venskabet med hende!

Svar:

Kære du

Det lyder som en rigtig træls situation at være i. Det er hårdt når ens eks flirter med en ny, særligt når man stadig er vild med ham. Og når du endda er bange for, at din bedste veninde kommer til at være sammen med ham, forstår jeg godt, at det rammer dig meget. Det er rigtig godt, at du har snakket med din veninde om det. Det kan være en svær samtale at starte, så jeg tænker det er rigtig flot, at du fik spurgt hende.

Jeg synes også, at det lyder til, at din eks flirter med din bedsteveninde. Du lyder til at være bekymret for, hvad din veninde ville skrive, hvis du ikke havde været der. Har du grund til at være mistroisk over for hende? Har hun gjort noget en anden gang, som gør, at du kunne være bange for, at hun ville flirte tilbage? Ellers lyder det faktisk til, at din veninde gør, hvad hun kan, for ikke at virke interesseret.

Hvis du er meget i tvivl, synes jeg, at du skal prøve at tale med hende om det igen. Du kan fortælle, hvad du er bange for, så du også kan forklare din egen adfærd over for hende. Du kan måske fortælle hende at det gør dig ked af det, at hun skriver så meget med din eks. At det gør ondt fordi du stadig er vild med ham, og måske også fordi du er bange for at miste hende. Det tænker jeg ikke vil ødelægge venskabet.

I forhold til at komme dig over din eks, vil jeg råde dig til at lægge lidt afstand til ham og måske kigge lidt på nogle andre fyre. Der er massere af guides på nettet til hvordan man kommer videre fra en forelskelse, du kan prøve at kigge på nogen af dem. Det lyder nemlig til, at det er godt, at I ikke er sammen mere, når han brugte dig, og nu flirter med din veninde. Du kan prøve at søge på f.eks. "kom over forelskelse" på nettet.

Kram

Luna

Lunas billede
Luna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål