Jomfru
brevkassespørgsmål af
Andreas
16 år
Hej brevkasse. jeg har på det seneste fået en stor interesse for sex. jeg er jomfru og ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har spurgt min mor om hun vil hjælpe, og hun saggde ja, ved dog ikke helt om det er fair overfor min far at have sex med min mor. jeg syntes hun har en flot krop, og jeg er virkelig liderlig. skal jeg bare få det overstået med hende? vil nemlig ikke være jomfru, og jeg har set hendes tissekone. Mvh Andreas.

Svar:
Kære Andreas
Det kommer til at blive svært at lave et svar der ikke kommer til at lyde fordømmende her, men selvom du har set din mors krop, og din mor har sagt "ja" til dit forslag om at have sex med dig, så er det forkert, at fx en mor og en søn har et seksuelt forhold til hinanden- det kaldes incest og er meget ulovligt i Danmark, og i væreste fald kan din mor straffes med fængsel i op til 6 år- ikke kun for at have sex med sin egen søn, men også fordi du er mindreårig, og det spiller ingen rolle om der var sammentykke eller ej.
Mit råd:
Jeg kan forstå du rigtig gerne vil have din seksuelle debut, og det er også meget naturligt i din alder, at man rigtig gerne vil prøve at have sex for første gang, og måske også hurtigst muligt. Det er dog vigtigt at huske at der absolut intet er galt i at være jomfru (faktisk så viser statistikkerne at ca 25 % af alle unge først får deres seksuelle debut efter de er fyldt 18), og måske er det egentlig bedst for dig i længden at vente med sex indtil du finder en du virkelig godt kan li og stoler på. Jeg ved godt det lettere sagt end gjort når du også er så ivrig efter at prøve det, men som sagt er det bedst man har sin første gang med en man er tryg ved. Er der evt. nogen søde piger i din klasse eller i din omgangskreds du kunne være interesseret i at lære bedre at kende? Hvis det skulle være tilfældet skal du naturligvis ikke presse på med sex før pigen selv er klar. Det er også vigtigt at huske på sex også er en form for kommuniktion mellem to mennesker, man lærer hinanden at kende på en helt ny måde, den første gang skal helst være noget man kan tænke tilbage på med en god fornemmelse i maven, og ikke en følelse af at man bare hurtig ville have det overstået.
Igen vil jeg bare sige du ikke behøver stresse over ikke at have haft sex endnu, du har et langt liv foran dig, så du skal nok få det afprøvet før eller siden- Og det skal IKKE være med din mor.
Håber mit svar kan give dig lidt at tænke over, og rigtig god dag til dig.
Venlig hilsen Kylie