Job for 13årige i B/B

brevkassespørgsmål

Job for 13årige i B/B

brevkassespørgsmål af
Emma
13 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

jeg kam ikke finde mig et job som ikke er barnepige og omdeler.

Min vin har er job hvor hun skal samge på grønsager før flok køber dem, men jeg kunne godt tænker mig et sjover hvor men måske skulle plukke blomster eller et eller andet som bare ikke er omdeler eller barnepige.

kan i ikke hjæpe mig

M.V.H.Emma

Svar:

Hej Emma

Fedt at du gerne vil have job.

Som 13-årig er der nogle grænser for hvad man må lave, så det kan godt være man skal bruge lidt tid på at finde det helt rigtige.

Jeg tænker at du kunne tage på en lille rundtur i de butikker der er tæt på hvor du bor, og spørge om de har brug for en ungarbejder som dig. Så kan det også være at du opdager nogle helt nye typer jobs. Hvis der er gartnerier der dyrker blomster kan du gøre det samme der. Ganske enkelt finde de steder der laver blomster, og besøge dem.

Hvad med at lufte hunde for dem der bor omkring dig? Måske var der nogen der kunne bruge lidt hjælp til at passe deres hunden eller andre dyr? Hvis det var en mulighed, kunne du måske lave et opslag, hvor du tilbyder hundeluftning, og så hænge det op i det lokale supermarked eller købmand.

Sidst kunne det også være en mulighed at bruge en af de søgemaskiner der har fokus på arbejde til unge. Det kunne eksempelvis være Ungarbejde.dk

Held og Lykke med det - Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål