Job!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej !! Jeg er en pige, der er begyndt at tænke på min fremtid og job. Jeg er god til fodbold! Men som pige kan man ikke tjene penge på fodbold. Så ... Jeg elsker at danse også jo! Men hvad kan man tjene på at blive danser? Og hvordan blir man det ?? Og så Zumba dans syntes jeg også er SUPER !! så måske Zumba træner .. Hvis man ikke kan blive Pro danser! Hvad tjener man så på Zumba dans? :-) Håber i har svar på mine mange spørgsmål :-)

Svar:
Hej med dig
Fedt at du har så mange ting du gerne vil og endnu bedre er det, at du prøver at finde ud af , hvilken vej du skal vælge.
Jeg har fundet dette sted på nettet til dig "Læs om at være danser", hvor der står lidt om det, også om hvad man kan tjene. Her står der, at dansere kan tjene mellem 25.404 kr. og 32.794 kr. Men det er nok meget forskelligt hvor meget man rigtig kan tjene de forskellige steder man danser.
Man kan blive balletdanser på Det Kongelige Teater eller almindelig danser, på Skolen for Moderne Dans. Om der er andre steder man kan blive det, har jeg ikke kunnet finde noget om. Men hvis du vil vide lidt mere om at blive danser, vil jeg helt sikkert foreslå, at du snakker lidt med en vejleder på UddannelsesGuiden. Her kan du chatte, ringe eller sende en sms og skrive en mail til dem, hvad du nu har det bedst med.
Omkring det med at blive Zumba træner, så synes jeg du skal tage ned i fitnesscenter hvor de har Zumba og spørger træneren der, så får det mest præcise svar.
De bedste hilsner
Claus