JEG VIL VÆRE FORFATTER!!!!:D
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej:) Jeg drømmer stort om at udgive min egen bog. Er også igang med en der bliver UTROLIG god! Hvordan kan jeg sende den ind til forlagene? Og skal jeg få min dansk lærer til at se den igennem inden?:) Mig:D

Svar:
Kære mig
Tusind tak for din mail.
Det lyder spændende, at du er i gang med at skrive en bog.
Når du har skrevet 50 - 100 sider, synes jeg, at det er en rigtig god idé, at høre din dansklærer, om han/hun vil kigge på det, du har skrevet. Det kan være godt for dig at få nogle andre øjne på dit manuskript.
Herefter kan du fint forsøge at sende dit foreløbige manuskript ind til et par forlag. Hvis du klikker på følgende link, får du en række gode råd og anvisninger til, hvordan du gør:
http://xanadues-imagination.mono.net/at-sende-manus-til-et-forlag
Ved at klikke på det næste link, får du for eksempel Gyldendals anvisninger til, hvordan de ønsker at modtage et manuskript:
http://www.gyldendal.dk/artikler/manusindsendelse
Og her er anvisninger fra to andre danske forlag:
http://www.carlsen.dk/da-DK/Kundeservice/Manuskript.aspx
http://www.borgen.dk/info.asp?text=4
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Tina.