Jeg vil tabe mig!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hejsa! Jeg er en pige på tolv år. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at tabe mig 6 kilo, og så holde det. Men hvad skal jeg spise, så jeg taber mig? Jeg spiser normalt alt for meget. Og jeg spiser også selvom jeg overhoved ikke er sulten, bare fordi det smager godt:'( Hvad skal jeg gøre? Jeg vejer 60 kilo og er 163 cm høj. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal tabe mig. Har i nogen råd? Knus Den Tykke!

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål.
Jeg vil råde dig til at spise når du er sulten og stoppe når du er mæt! I øvrigt synes jeg du skal holde dig til en sund og varieret kost hvis ikke det er hvad du allerede spiser.
Jeg synes ikke om ideen om at du skal tabe dig. Du er stadig meget ung, og hvis du spiser en god og sund kost skal det nok løse sig helt af sig selv. Du har stadig noget voksetid, og det er begrundelsen for at det er en dårlig idé med en kur.
Nogle gange kan man godt gå og tænke en masse over det med vægt og hvordan man ser ud, og det er helt okay og normalt en gang imellem, men det er ikke noget du skal gå og tænke over hele tiden. På chatten her på Cyberhus sidder der nogle rigtig søde voksne, som er gode at snakke med hvis du går og tænker meget over det med vægt og hvordan du ser ud.
Mange sommerhilsner
Line