jeg VIL tabe mig!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey der :) Hmm.. ja. jeg er en pige på 14 år. snakker aldrig nogesinde om min vægt.. men siden jeg gerne vil ha lidt hjælp til det, bliver jeg vel nødt til at skrive det her.
jeg er 166 høj, og veer 61 kg. hvilket jeg synes er VILDT meget /: og vil derfor rigtig gerne tabe mig. har virkelig prøvet alt. spise sundt. løbe/gå. cykle. fitness center. lade være med a spise. jamen så meget. og det får mig længere ned i humør.
jeg er så begyndt at ryge. og når jeg ryger, er jeg slet ikke sulten. så det hjælper en del. for vIl så gerne tabe mig... er det en ok løsning? altså at ryge.. min dansk-lærer synes det var en flot beslutning, og i timen gir hun mig negotin tygge gummi... så er det en fin løsning som mange siger?
er ofte ret ked a det, og smøgerne tager min skæretræng.
kærligst knus, P.

Svar:
Kære pige 14 år.
Allerførst vil jeg beklage den lange ventetid på mit svar.
Jeg kan læse at du er meget opsat på at tabe dig. Jeg har ikke set dig og kan derfor ikke sige om du er overvægtig.
At din dansklærer støtter dig er rigtig fint, men jeg er ikke begejstret for at du ryger i stedet for at spise.
Eller at du ryger for ikke at skære dig.
Jeg vil opfordre dig til at tage en snak med din lærer om, at få hjælp til at få hul på det du er så ked af indeni. Hvad er det der giver dig lyst til at skære i dig??
Jeg tænker at din vægt og din tilfredshed med den,vil regulere sig i takt med at du får bearbejdet dine følelser.
De bedste hilsner
Else Marie