Jeg vil skrive en bog :D
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej :) Jeg ville rigtig gerne skrive en bog, og er også kommet lidt igang, men har tænkt meget over hvor meget en A4-side på Word (Times New Roman str. 12) fylder når man får lavet det til en bog? Hvis bogen (åben) er 40x25 cm?

Svar:
Hej
TAK for dit spørgsmål. Det er et godt spørgsmål, du stiller, og jeg kan godt forstå, at du spørger om det, da jeg tænker, at det er meget rart at vide, hvor mange sider ens bog bliver. Men det er desværre lidt svært at svare på, da det især kommer an på, hvilken skriftstørrelse du ønsker, der skal være i bogen.
Hvis du kan finde en bog, der har målene 40x25 cm, kan du tælle hvor mange tegn der er pr side. I word er der ca. 2500 tegn pr side (skriftstørrelse 12 og med halvanden linieafstand) På den måde kan du finde ud af, hvor meget en A4 side fylder.
Jeg håber, at du kan bruge min hjælp.
Mvh. og god sommer fra
Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus