jeg vil ik til tandlæ
brevkassespørgsmål af
a
10 år
hej jeg 10 år i mandag var ind i tandlæ han kigget i min mund men så skul min mor snakke telfon så gik hun ud så trækket han min bukser ned og puttet noget ind i mig og tog det ud 5 gange tro jeg jeg tør ik sige til min mor

Svar:
Kære du,
Jeg kan godt forstå det er svært at sige til din mor. Jeg er dog nødt til at fortælle dig, at det du har oplevet hos tandlægen er ulovligt, og det vil være rigtig modigt af dig at fortælle det til din mor. Det er vigtigt at hun får det at vide, så tandlægen ikke gør det igen en anden gang eller ved andre børn. Derudover er det ikke noget man bør gå alene med. Det du har oplevet bør ingen børn blive udsat for. Så jeg siger det lige igen - det er vigtigt du fortæller det til din mor.
Hvis du får brug for det, så tænker jeg at det også kunne være en god hjælp at gøre brug af vores chat, hvor du kan få en god snak med en af vores dygtige rådgivere. Det kan du se om du får lyst til. Du er i hvert fald ikke alene, og vi hjælper gerne.
Jeg håber du vil snakke med din mor - husk at hun vil være der for dig uanset hvad.
De bedste hilsener til dig
Charlotte