Jeg vil gerne ud og løbe
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Hej Jeg vil gerne ud at løbe men det er meget mere fristende at sidde foran computeren, Ipaden eller mobilen. Jeg vil gerne men vil hellere sidde og spille. Hvordan skal jeg mutivere mig?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål, som jeg tror rigtig mange kender selv.
Først vil jeg rose dig, fordi jeg syntes det er så fedt, at du gerne vil gøre noget. Selvom du syntes det er svært at motivere dig selv, vil du gerne. Det er så fedt.
En af de vigtigste ting er, at den motion man laver, syntes man er sjov. Så hvis du keder dig med at løbe, kan det være du skal prøve noget helt andet og se om det kunne være noget. Så er det nemmere at motivere dig selv.
Der er også mange som syntes det hjælper, hvis man laver nogle mål som man skal nå. Her kan et løbe-program være en god hjælp.
Her er et link til et godt løbeprogram. Det kan godt være du skal have en voksen til at hjælpe dig med at forstå programmet.
Det som programmet går ud på er, at man for hver uge gør sig selv bedre og bedre til at løbe, så man til sidst kan løbe 50 minutter i træk eller 10 kilometer. Man kan også selv bestemme. Hvis man syntes 50 minutter eller 10 kilometer er for meget, kan man bare sige det skal være 30 minutter eller 5 kilometer og så er det bare målet.
Prøv det og hvis du har brug for mere hjælp, er du altid velkommen til at skrive igen.
De bedste hilsner fra
Claus