Jeg ved ikke om min pikstreng er fin
brevkassespørgsmål af
Prabhneet
12 år
Hej
Jeg er en dreng på 12 år, og synes selv jeg virkelig er begyndt at bekymre mig om mange ting, i kroppen. Mit spørgsmål er om min pikstreng er fin. Jeg kan godt trække forhuden tilbage og der er ingen problemer. Jeg har også reserachet lidt, og har fundet ud af at jeg nok har en fin nok pikstreng, men er stadig ikke sikker.
Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Kære dig,
Det er helt normalt at være interesseret i sin egen krop, hvordan den udvikler sig og hvad der sker. Det er også normalt at blive nervøs for, om der mon er noget galt. Umiddelbart kan jeg ikke bedømme, om der skulle være noget galt med din pikstreng. For det meste er der noget galt, hvis der er noget der gør ondt, eller man ikke kan trække forhuden tilbage. Så det lyder jo som om, din er ret normal. Hvis du fortsat er i tvivl og virkelig gerne vil være sikker, så synes jeg, du skal prøve at gå et smut forbi lægen, så kan de hjælpe dig!
Du kan læse mere om pikstrengen her
Kærlig hilsen
Sophie