Jeg ved ikke hvad der er med mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en dreng på 16 år, jeg har virkelig den her ubeskrivelige dejlige veninde! Hun er virkelig noget af det bedste jeg kender til hun er virkelig så fantastisk i mine øjne og jeg elsker hende af hele mit hjerte.
Sagen er bare den at i hendes hensigt er vi gode venner, og det er jeg rigtig glad for, men der er bare noget ved hende som tiltrækker mig på en lidt anden måde en bare ven.
Jeg kan virkelig god lide hende, hun er virkelig sig selv, hun er noget af det smukkeste jeg har set. Hun er virkelig unik og lader sig overhovedet ikke af andre folks meninger. Hun er skør, men så skør at hun er det på en rigtig sød måde.
jeg bliver virkelig misundelig når hun er sammen med andre drenge, og når hun fortæller mig om andre drenge. Men jeg lader bare som intet og støttet hende igennem alt, men jeg ville i virkeligheden bare have at hun ville det samme. Jeg vil bare heller ikke tvinge hende til noget som hun ikke vil,
jeg er virkelig i tvilvil hvad jeg skal gøre

Svar:
Hej med dig
Hvor er det bare dejligt at du har så skøn en veninde. Det lyder for mig til, at du virkelig er forelsket i denne dejlige pige. Jeg er sikker på at hun bestemt også sætter pris på at have en så god ven som dig, som støtter hende og lytter til hende, når hun har brug for at snakke. Jeg forstår, at det virkelig må være svært for dig, at være sammen med hende som venner, når du egentlig aller helst gerne vil mere med hende. Hvis du endnu ikke har gjort det, synes jeg du skal prøve at tage en snak med hende, hvor du fortæller, hvordan du har det med hende, så vil du også få mere vished, om du muligvis kunne have en chance.
Derudover er mit bedste råd at fortsætte som du gør nu. Vær en rigtig god ven for hende, vis hende, at hun kan stole på dig og at hun kan føle sig tryg ved dig. Vær der for hende og vis hende, at du synes hun er interessant og sød. Det handler om, at du skal vise dig fra din aller bedste side uden at 'skræmme' hende væk ved at overøse hende med kærlighed. Giv det hele tid og nyd hendes nærvær og de gode minder du får med hende. Du kunne jo eventuelt invitere hende ud på nogle ture. Det kunne for eksempel være en badetur til stranden, en skovtur eller en cafétur.
Jeg håber at det lykkes for dig at erobre din udkårne pige, og om ikke andet, så synes jeg du skal nyde jeres gode venskab.
Varme sommerhilsner fra Nikoline