Jeg ved det er taget op, men gør det igen.
brevkassespørgsmål af
Anonym
Jeg ved det er blevet taget op, men jeg gør det igen. Jeg ved at i meget gerne vil have jeres side er anonym, fx i chatten når man taler med en rådgiver. Det kan jeg altså godt forstå. Men hvis de nu sagde deres navn fx at jeg hedder Mads. så ville det bare være mere betrykne at skrive. For det er lidt gammeldags at man ikke må vide deres navn, og det er jo stadig anonymt, for der er jo mange der hedder Mads. jeg tror allerede at svaret er nej. Men vi lever i 2010. så der må snart være en chance for at det kan lade sig gøre. Kunne i måske ikke prøve det af, det sker der jo ingenting ved? og se om det kan funke. selvom du har skrevet længere nede i et indlæg der spurgte om det samme, der kan være en risiko ved at et barn vælger at skrive med den samme. Men det tror jeg helt ærligt ikke på. Vil du ikke tænke over det, i kan jo bare prøve at i en periode. for jeg holder med hende/ham der har lavet det andet indlæg.

Svar:
Hej Anonym
Det spørgsmål du stiller er du helt sikkert ikke alene om. Det sker jævnligt at rådgiverne bliver spurgt på chatten.Det er også et spørgsmål vi ind i mellem snakker om her i huset, ligesom vi gør med alle de andre regler og retningslinjer vi har for vores rådgivning.
Selvom jeg sagtens kan forstå hvorfor det kunne være rart for dig at vide hvem du snakker med når du logger på, vil jeg alligevel holde fast i at vores fremgangsmåde med at holde rådgiverne helt anonyme er den rigtige for os.
Du skriver at du ikke tror at nogen børn vil vælge at skrive med den samme, hvis rådgiverne bruger et fornavn. Det mener vi der kan være en stor risiko for, og det siger vores erfaringer os at nogen vil.
Vi snakker jævnligt sammen med andre chatrådgivninger i Danmark, og faktisk har én af dem vi snakker med lige lavet om på deres regler så de ikke længere siger deres fornavn, netop fordi de oplevede at de unge der loggede på hos dem knyttede sig til bestemte rådgivere. Det har styrket vores tro på at det er den rigtige løsning vi har valgt i vores chat, og derfor vil vi heller ikke lave en forsøgsordning.
Jeg kan godt se at det ikke var det svar du gerne ville have haft, men det er desværre det bedste jeg kan give dig. Jeg håber ikke vores regl vil afholde dig fra at komme i chatten, eller andre steder i huset. Du er i hvert fald meget velkommen.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian