Jeg tænker på

brevkassespørgsmål

Jeg tænker på

brevkassespørgsmål af
Peter
21 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Hej,

Jeg har været lun på en i lang stykke tid og har skrevet til hende men hun afviste fordi at hun havde kæreste på men nu hvor hun er blevet single så har jeg fået blod på tanden igen og vil gerne skrive til hende på facebook men er bange for at blive afvist igen igen. Skal jeg springe ud i det eller hvordan?

Hvad kan jeg eventuelt skrive til hende uden at forskrække hende eller for lige at lære hende at kende?

Svar:

Hej Peter

Hvor er det dejligt at høre, at du har mødt og er lidt lun på en sød pige, og at hun er blevet single nu. Det lyder som en rigtig god idé, at prøve at kontakte hende igen. Jeg kan godt forstå, at det føles lidt risikabelt at skrive til hende med muligheden for at blive afvist. På den anden side, så er situationen jo en helt anden i den her omgang, fordi hun ikke længere har en kæreste. Hvis jeg var dig vil jeg vove pelsen og skrive til hende. Selvom afvisninger er trælse og kan gøre en usikker, så vil jeg generelt sige at man vinder så meget mere ved at være modig og springe ud i nogle ting end at sidde og vente og lade chancer gå forbi sig. De fleste mennesker vil selvom de måske ikke er interesseret tage hatten af for, at du faktisk har turde spørge. Det viser mod og det kan de fleste godt lide.

Jeg ville nok indlede en snak med hende meget stille og roligt og høre hvordan hun har det og hvad der er sket i hendes liv siden i sidst snakkede. Derigennem kan du også få lidt en fornemmelse for, hvor hun er henne ift. potentielt at date. Hvis det går godt med skriveriet vil det måske være fint at aftale at mødes og gå en tur, spise lidt mad eller noget andet hyggeligt. På den måde kan du både fornemme hendes engagement og I kan lære hinanden bedre at kende.

Held og lykke med det :)

Bedste hilsner

Gitte

Gittes billede
Gitte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål