jeg spiser for meget om dagen :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej, det fordi jeg er faktisk meget tynd af min alder jeg vejer kun 39,7. men jeg spiser alt for meget jeg tror jeg spiser 5-7 gange om dagen og det er ikke altid sund mad nogle gange er det, men nu er jeg bange for at jeg vil blive fed når jeg begynder at blive ældre.. fordi så begynder det jo at sætte sig på kroppen så har du nogle gode råd til hvordan jeg kan stoppe med at have sådan en stor sult heletiden ps. jeg lider meget med ondt i maven har det noget med det at gøre?

Svar:
Hej med dig
Det med at det man spiser sætter sig, når man bliver ældre, er tit en dårlig undskyldning for at tage på, men man bliver kun tykkere hvis man spiser mere pr. døgn end man forbrænder (altså omsætter) på et døgn.
Det med at du har ondt i maven, det skal du snakke med din mor om, og eventuelt skal I kontakte lægen, så du kan blive ordentligt undersøgt. Når det er sagt, så kan du nemt få ondt i maven hvis du spiser en masse dårlig mad – friturestegt mad eller anden fed mad og slik.
Hvis du prøver at lade være med at spise usund mad, slik og junkfood, så er det helt i orden, at du spiser mange gange om dagen, men hvis du spiser sundt, så tror jeg du vil opleve, at du slet ikke kan spise 7 gange om dagen.
Prøv at spis sundt og se om det ikke får dine bekymringer til at forsvinde.
Ha´ det godt
Eva