Jeg savner at lave lektier
brevkassespørgsmål af
Morten
17 år
Hejsa!
Jeg savner virkelig at lave lektier, skrive noter og alt det der. Lige nu går jeg ikke i skole da jeg droppede ud af første grundforløb grundet af skolens adfærd imod yngre elever. Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien! Men jeg savner bare at lave skoleopgaver, notater, lektier etc. Har I nogle hjemmesider som ikke kræver at man skal logge ind med unilogin?
Venlig Hilsen
Morten; 17 år!

Svar:
Hej med dig :)
Ja, det er egentlig utroligt at man kan komme til at savne lektier og opgaver/udfordringer til hjernen ;) Nu ved jeg ikke hvilke fag du tænker på. Ift. matematik kan du finde færdighedsregninger her: http://www.sysform.dk/faerdighedsregning/9.-klasse og så kan du træne forskellige matematiske emner på: https://www.matematikfessor.dk/. Der kan du oprette en gratis bruger og selv vælge sværhedsgrad mm. Ift. dansk kan du fx læse en bog og lave en analyse af den eller du kan selv skrive en artikel eller novelle og fordybe dig i et emne.
Ellers kan du overveje at melde dig som lektiehjælper. Der er jo flere der skal til eksamen inden længe. Så kan du hjælpe andre og tjene lidt penge på det samtidig med at du selv bruger hovedet :) En anden mulighed er at du kunne tjekke om en folkeskole kunne bruge dig som lærervikar hvis du har mod på det :)
Alt mulig held og lykke med projektet!
Mvh.
/Trine