jeg mistede min bedste veninde ved døden

brevkassespørgsmål

jeg mistede min bedste veninde ved døden

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

jwg har både mistet min store bror min, bedste veninde,min morfar, en vens mor jeg var meget tæt ved og min fdf leder ved døden jeg kan bare ikke hvorstå hvad der forgård jeg har ikke lyst til at leve mere men jeg vil heller ikke dø selv for jeg ved hvor hord det er at miiste en så hvad skal jeg gøre Chalotte?

Svar:

Kære dig.

Du skal finde nogen at tale med, om det indre kaos du har - jeg kan godt forstå du skriver til mig - det er jeg superglad for. Jeg har ikke mistet så mange som du har - men har mistet min lillebror og min stedfar.

Vi er ikke selv herre over liv og død. Jeg har selv en tro på, at vi hver især har en "snor" som er af en bestemt længde, på et tidspunkt, ja der er der ikke mere snor og livet stopper. Den "tro" er blevet min ledetråd siden min bror og stedfar døde. Jeg har mange gange skreget op til himlen "hvorfor??". Der er ingen mening med dem vi mistet. Det gør skide ondt, for det var så dejligt, da de var her hos os.

Du skal have bearbejdet din sorg. Du har måske også fået en frygt for at miste, hvilket er meget naturligt, set med din historie. Måske du har en fortrolig, som du kan være ærlig overfor, dine forældre, søskende, veninde eller skolelærer! En som du stoler på.

Du kan evt. også skrive det hele ned - bogstaver på papir. Det er rigtig hårdt, men sundt at komme igennem, for så får man sat ord på de ting der sker. Det første skridt har du allerede taget - nemlig at skrive til mig. Det er rigtig godt gået, for det er ikke så nemt, som man tror.

Hvis du synes det er lidt svært at komme i gang, så er du også være velkommen til at besøge chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte med en voksen som også gerne vil lytte til dig. Den har åben mandag til torsdag 14-19.00.

Mange kærlige tanker

Charlotte