Jeg læser ikke tit
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Heej;) Jeg har intet problem med at læse, men jeg får bare aldrig lyst, Og når jeg ikke læser det jeg får for som lektier flebber min lære ud og siger at, jeg SKAL lave det til næste dag. Også læser jeg det ikk, men jeg vil gerne finde en løsning, jeg vil gerne læse, men når jeg sidder på computeren giver jeg aldrig slip for den, og derfor læser jeg ikk det jeg har for til næste dag, P.S det er kun læsning, jeg laver altid det med skrivning OSV. Kærlig hilsen Den ukendte person

Svar:
Hej
TAK for dit spørgsmål!
Jeg er dansklærer og kender af den grund til dit problem med ikke at have lyst til at læse. Jeg har haft elever, som har haft det på samme måde.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du ikke har lyst til at læse. Er det fordi, at du synes, at det er kedeligt, eller kan du godt blive bidt af en bog?
Det kan være en idé at afsætte ca. en hav time hver dag til at læse. Sluk for computeren, sæt mobilen på lydløs, put dig under dynen og læs i en halv time. Det er faktisk ganske hyggeligt :-)
Jeg håber, at du kan bruge min hjælp.
Mvh. Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus