Jeg kan ikke mere.

brevkassespørgsmål

Jeg kan ikke mere.

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej Hvad for noget hjælp, kan man få i Århus. Når man sælger sin krop. Og det har endt rigtig galt mange af de seneste gange. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal be om hjælp og hvor henne. Det sker over nettet. At jeg viser min krop, og tjener penge på det. Men nu er det blevet for meget. Og de er bare dumme i hovedet, de mænd der. De truer med at slå mig ihjel, hvis jeg ikke gider gøre det nogle af dem vil have. Hjælp mig ellers vil jeg tage livet af mig selv, for kan ikke mere. Magter det heller ikke mere. Jeg savner, at leve et normalt liv. Være sammen med mine venner uden at jeg skal gå rundt med en masse hemmeligheder om det her.. og ja det har stået på i 2 år. jeg ødelægger min krop, men jeg ved ikke om jeg gør det med vilje eller jeg bare kommer til det. I kan sikkert ikke forstå mig i det her lort, for har jo selv valgt det, nu kan jeg bare ikke komme ud af det.. Hilsen Kathrine..

Svar:

Hej Kathrine

Hvor er det godt du skriver når du er endt i den svære situation som du står i nu. Jeg vil meget gerne prøve at give dig råd til hvor du kan finde hjælp.

Selvom du måske selv har valgt at gøre som du gør behøver det ikke at gøre det lettere at stoppe. Nogle gange kan det bare være rigtig rigtig svært at bryde ud af de mønstre man nu engang er blevet vandt til, selvom man egentlig gerne vil.

Det er selvfølgelig ikke rimeligt at de her mænd truer dig og det skal du have hjælp til at få stoppet. Jeg vil gerne sige til dig at det på ingen måder er din skyld eller din fejl at du oplever at blive truet, lige meget hvad. Det der dem der gør noget forkert...ikke dig.

Jeg kan godt forstå hvis du tænker at andre bare vil synes det er din egen skyld fordi du selv har valgt at starte med at sælge din krop, men det synes jeg ikke.
Lige meget hvilken grund du engang havde til at starte med at sælge din krop, så står du lige nu med en følelse af at du ikke længere kan overskue din situation og du har brug for hjælp til at komme ud. Og den hjælp har du helt bestemt krav på og fortjent, for det er ikke rimeligt at skulle have det som du beskriver.

Og så til mine råd.
Jeg anbefale dig at tage kontakt til Ungekontakten og fortælle om din situation. Når du er under 18 kan du henvende dig til dem og bede om hjælp til hvad som helst. De er vandt til og gode til at snakke med unge der står i nogle rigtig svære situationer som de ikke længere selv kan overskue. De kan både tilbyde dig hjælp hos dem, eller hjælpe dig med at finde den bedste hjælp til dig et andet sted i byen.

Til at starte med kan du kontakte dem helt anonymt, ligesom her hos os. Du kan både ringe til dem eller kigge forbi deres kontorer uden at oplyse hvem du er. Du kunne måske starte med at ringe til dem og spørge dem om hvad de kan gøre for dig.

Du kan kontakte dem kl. 9-15 på alle hverdage på telefon: 89 40 31 83

Du kan også læse mere om ungekontakten her

Jeg håber du tager kontakt til dem og finder den hjælp du har brug for.

DeBedsteHilsner

Niels-Christian