jeg føler mig uønsket
brevkassespørgsmål af
mealine
17 år
Hej jeg føler mig uønsket, jeg er ordblind min klasse mobber mig ligesiden jeg gikker i 5klasse nu er jeg går ud af 9klasse skal i 10klasse, mit problem er at jeg kan lide en drengen og han kun-eller hvis mig han også men nej han fik lige pludselig en kærester og nu bagtaler de mig fordi jeg skreve til ham at jeg kun lige ham, men som jeg skrev han utryk at han kunne lide mig men Alligevel ikke hvad skal jeg gøre jeg er bange for at han kommer tilbage i mit live man jeg vil gerne videre pls hjælpe mig  jeg har ikke andre ende at tale med det om fordi min mor er død hvad skal jeg gøre jo min familie man de vil tænke jeg er skøre fordi han er en Bad-boy min mor død da jeg var 16år og nu er jeg 17år skal starte i 10 klasse

Svar:
Kære dig,
Det lyder som om, der sker nogle svære ting for dig lige nu, og det er rigtig godt du skriver herind, jeg er sikker på, at mange andre kender til det, du går igennem. Du fortæller, at du er blevet mobbet i skolen i lang tid, at du er glad for en fyr, som du også troede var glad for dig. Du skriver, at du nu bliver bagtalt, fordi du har fortalt ham, at du kunne lide ham, og at du nu gerne bare vil videre. Du fortæller også til sidst i dit brev, at din mor er død, hvilket jeg tænker må påvirke dig enormt meget også. Alt i alt, virker det som om, der er rigtig mange ting, der er svære lige nu, og det er helt naturligt, at du er ked af det og frustreret.
Det er altid lidt "farligt", når man er vild med nogen, for man risikerer altid, at de ikke føler det samme. Det kan være rigtig hårdt at gå igennem den afvisning det er, og det gør det bestemt ikke lettere, hvis andre så får det at vide, og man kan mærke, at de snakker om én. Jeg kan rigtig godt forstå, at du bliver ked af det over situationen. Det er heller ikke helt okay, at de sådan snakker om dig, og jeg synes, du skal fortælle dem, at du bliver ked af det. Det er vigtigt, at de får at vide, at det gør ondt på dig, det de gør. I forhold til dine følelser for ham, tror jeg det bedste, du kan gøre er at give det lidt tid. Du skal nok komme videre, og du skal nok finde en fyr, der rigtig gerne vil dig.
Jeg kan virkelig godt forstå, hvis du føler dig alene og ikke ved, hvem du skal snakke med om de her ting. Det må være helt vildt hårdt at have mistet din mor, og jeg kan også godt forstå, hvis det får dig til at føle dig endnu mere alene. At miste nogen kan tage  mange år at komme sig over, og det er helt okay at være ked af det. Når man går igennem den sorg det er at miste nogen, kan man have rigtig meget brug for at snakke med nogen om det. Det kan være venner, familie, en lærer, lægen, en psykolog eller lignende. Det er vigtigt, at du rækker ud og får hjælp og støtte. Hvis du har brug for at snakke helt anonymt, så kom endelig forbi vores chat eller besøg Børnetelefonen
Jeg håber, det hele bliver bedre for dig snart.
Sophie