Jeg føler mig for tyk !
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Jeg føler mig for tyk ! Men alle siger til mig jeg er tynd og at jeg skal spise, men jeg kan bare ikke lade mig gøre det.
Er jeg for tynd, pige, 12 snart 13 år, 11.11.08
Jeg er 12 snart 13 Og vejer 40 kg. Jeg kan godt selv se jeg IKKE er tyk, men det er på en måde noget jeg bilder mig ind.. Hjælp..?

Svar:
Kære pige snart 13 år.
Tak for din henvendelse.
Jeg hæfter mig ved det du skriver "Men jeg kan bare ikke lade mig gøre det" - altså spise.
Det er den indre kamp du skal have kigget på og hjælp til at få løst - for der ligger en stor følelsesmæssig konflikt, når man ikke tillader sig selv at spise.
Tal med dine forældre om det i første omgang og hvis der så er behov for det, kan I så i fællesskab gå videre til f.eks. sundhedsplejsken og bede om en samtale.
Håber du får talt med dine forældre om det snarest.
De bedste hilsner
Else Marie
Skrevet 11/11-08 af Pige, 12 snart 13