Jeg er lun på en kammerat

brevkassespørgsmål

Jeg er lun på en kammerat

brevkassespørgsmål af
Tobias
19 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

Hej, Jeg er blevet vil med en kammerat, og jeg tror ikke han er til drenge. Jeg elsker at tilbringe tid med ham, hvad kan jeg gøre for at finde ud af om han også kan have interesse i mig?

Svar:

Kære Tobias

Kærlighed kan altid være lidt svært, og lige i din situation kan jeg godt forstå at du er i vildrede om hvad du kan gøre. Så det er rigtig godt at du rækker ud efter råd.

I dit brev skriver du at I hænger ud sammen, og at du er glad for hans selskab. I den forbindelse bliver jeg nysgerrig på om han godt ved at du har interesse i det samme køn? Du skriver ikke om du altid har det sådan eller om det kun handler om ham, men uanset hvad, så tænker jeg at det vil være en god idé at åbne op for ham omkring dine følelser. Du behøver ikke at fortælle direkte at det er ham du er blevet glad for, men måske du kan spørge ind til hvad han tænker om den slags? På den måde kan du finde ud af om der overhovedet er en mulighed for at han tænker på dig på den måde, eller om han overhovedet ikke har skænket det en tanke. Hvis han nu synes at køn ikke er en forhindring hvis der er kærlighed, så kan du jo prøve at spørge ind til hvad han tænker at du kan gøre - igen uden at sige at det er ham som det gælder. Du kan også allerede nu begynde at ligge mærke til små tegn på at han gengælder dine følelser. Hvordan er han når I er sammen? Virker han glad? Snakker han tit om andre som han finder tiltrækkende eller er det mere dig han giver komplimenter?

Rigtig ofte når man er glad for nogen, så finder man på undskyldninger for en let berøring (f.eks. ligge en hånd på skulderen, et ekstra langt kram, osv.), eller grunde til at man skal hænge mere ud sammen. Er det noget du oplever at han gør? Der kan også være tegn som f.eks. øjenkontakt i lang tid eller måske kommer der små hentydninger (hvis han f.eks. snakker meget i "vi").

Mit bedste råd er at du prøver at være opmærksom på hvordan han er, når I er sammen. Hvis du gerne vil vide mere, så prøv at tal med ham om kærlighed generelt og hvordan man kan gribe det an, som jeg skal skrev tidligere.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlige hilsner

Signe