Jeg er i tvivl om jeg er vild med en pige
brevkassespørgsmål af
Niels
16 år
Hej jeg er i tvivl om jeg kan lide en pige.
Jeg ved mig og den pige har talt nesten sammen være aften i næste en måned op til 1-2 timer være gang.   Men så sige min mor og mine venner at de kan se på mig at jeg er vild med hende. Men jeg har bare den her holding til at man ikke kan være vild med en der har en kæreste. Men jeg synes nu at hun er sød og sjov og tale med. Men men da vi hade aftalet at vi skulle overnatte sammen så bliver jeg glad.     Men jeg er bare maget i tvivl om jeg er vild med hende.

Svar:
Hej med dig Niels
Så vidt jeg forstår dit brev, så er du i tvivl, om du er vild med en pige, som dog allerede har en kæreste. På den ene side så snakker I tydeligvis rigtig meget sammen, tanken om at være sammen med hende gør dig glad, og andre har også lagt mærke til det, bl.a. din mor og dine venner. På den anden side så mener du ikke, at man kan være vild med en pige, som har en kæreste i forvejen.
Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl. Det er en forvirrende og svær situation. Jeg kan desværre ikke fortælle dig, om du er vild med hende eller ej. Det er kun noget, som du selv kan mærke. Men i forhold til det her med at kunne lide én, som har en kæreste, så tænker jeg, at det er svært at vælge, hvem man bliver vild med, og hvem man ikke gør. Vi får sjældent lov at styre, hvem det er vores hjerte pludseligt hungrer efter, men jeg kan også godt forstå, hvis det ligesom er et princip, du har, at man ikke kan tillade sig at være vild med én, der har en kæreste. Det er i hvert fald en holdning, som kan betyde, at man kan sikre sig, at man hverken selv eller andre bliver involveret i en situation, som kan risikere at lede til hjertesorger. Og det tænker jeg, er en rigtig fornuftig holdning at have til tingene.
Samtidig tænker jeg dog, at det lyder til, at du nok alligvel er blevet lidt vild med hende, og derfor kunne det måske være en god idé at fortælle hende det? Fortælle hende at du er i tvivl, om I er venner eller om der er mere i det, fordi hvis hun har det på samme måde som dig, og måske er begyndt at blive vild med dig, så står hun i en situation, hvor hun bliver nødt til at træffe et valg, om det skal være hendes kæreste eller dig. Jeg tænker også, at det måske kan give dig lidt ro? Altså at vide hvordan hun har det med det hele?
Jeg er ked af, at jeg ikke kan give dig et mere konkret råd end at skulle snakke med den her pige, men jeg håber alligevel, at mit svar kan hjælpe dig lidt på vej. Hvis du har brug for en snak om tingene, så kig endelig forbi vores 1-1 chat.
De bedste hilsner
Amanda