Jeg er i tvivl

brevkassespørgsmål

Jeg er i tvivl

brevkassespørgsmål af
J/d
16 år
Oprettet 4 år 9 måneder siden

Jeg er mega i tvivl angående mit køkken jeg ved ikke hvad jeg ville være  men tanken om at jeg ikke er en pige gør mig glad men tanken om at skulle skifte køn er også bare mærkelig   For mig   Kan i ikke hjælpe mig  ??

Svar:

Kære J/d

Tanker om køn og identitet kan være nogle rigtig svære og forvirrende tanker, så jeg kan godt forstå, at du synes, at det er svært at finde ud af, hvad der er den rigtige vej for dig.

Jeg tænker, at det måske kan hjælpe at læse lidt om andre, som har stået det sted, hvor du står nu. Her kan f.eks. denne hjemmeside fra Foreningen for Støtte til Transkønnede Børn og Unge måske være en hjælp. Det kan måske også være en hjælp, at tale med nogen. Her kan f.eks. LGBT Danmark eller foreninen Transpersoner i Danmark være en stor hjælp, da de har rådgivere, som kender meget til problemstillinger, som handler om køn eller seksualitet eller lignende.

Der er også forskellige andre foreninger, f.eks. foreningen Danmarks Transkønnede, som er en foreninge, man kan melde sig ind i, hvis man har tanker omkring at skifte køn. De har også en Facebookside, som måske kan være en hjælp. Ellers er der også LGBT Danmarks ungdomsafdeling, som hedder Aura

Det kan også være, at du bare gerne vil snakke med nogen, som ikke nødvendigvis ved det hele, men som vil lytte, og hvis det er, så er du også enormt velkommen i vores 1-1 chat, hvor vores søde og dygtige rådgivere sidder klar.

Jeg ved godt, at det her svar i sig selv ikke er en stor hjælp i forhold til alle dine tanker, men jeg tror, at det bedste, du kan gøre lige nu, er at tale med nogen om det, du føler, og derfor håber jeg, at en af de forslag, jeg har givet, kan virke relevant for dig. Jeg sender gode tanker din vej, og jeg ønsker dig alt det bedste.

Mange knus

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål