Jeg er fucked.

brevkassespørgsmål

Jeg er fucked.

brevkassespørgsmål af
Snart Straffefange
17 år
Oprettet 1 år 3 dage siden

Hej.. Mit hjem blev den 27. December rensaget for pc, mobil osv af politiet med formodning om børneporno og jeg er fucked. Sagen er at jeg var deprimeret og ensom i 2 år efterfølgende en falsk voldtægt anklage (der ikke blev meldt til politiet). Det gjorde mig sp ensom jeg blev afhængig af onani. Den afhængighed groede så ud til at jeg blev træt af at kigge på professionelle voksne mennesker og egentligt bare ville se noget på min egen alder, og det fandt jeg så. Men jeg opdagede så også efter udløsning hvor fucked op det egentligt var, men jeg slettede det ikke og ved ikke hvorfor... Jeg er så fucking bange for hvad der skal ske når politiet engang kommer bankene med håndjern. Det har givet mig angst og selvmords tanker. Hvad kommer min familie og venner ik til at tænke? Får fx se og hør fingrene i spdan noget? Jeg er jo kun 17 år og var 15 da jeg gjorde det. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Det piner mig hver dag og stopper mig fra at ku sove om natten. Jeg er arbejdsløs og har ikke penge til det selv hvis det bare er en bøde jeg får.

Svar:

Kære dig

Mange tak for dit brev. Jeg kan forstå, at du er i en situation lige nu, som er svær at håndtere. Jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig på vej.

Du fortæller, at dit hjem er blevet ransaget af politiet på baggrund af en formodning om børneporno. Jeg forstår det sådan, at din pc, mobil osv., nu er blevet beslaglagt, og politiet er i gang med at efterforske sagen. Det er selvfølgelig en alvorlig sag, men jeg vil her hellere fokusere på, hvordan det påvirker dig, og hvad du kan gøre. For man kan sige, at det lige nu er sådan det er, og så må vi jo forholde os til det.

Det er nok min første pointe. Det, der er sket, er sket. Og det kan vi ikke ændre nu. Det vigtige er, at du prøver at se tingene, som de er, og specielt ikke lader dig overvælde af det, man kan kalde katastrofetanker. Det er tanker, som fylder ens liv i overdreven grad, og som fx gør at man ikke kan sove om natten. I forhold til at øve sig på at se tingene som det er, så tror jeg, at det er en god idé at du får snakket med nogen om alt det der sker for dig. Her vil jeg anbefale det anonyme og gratis samtaletilbud, headspace. På siden: https://headspace.dk/headspace-afdelinger/ , kan du se, hvor der er et tilbud tæt på dig. Det sker nemlig tit, at når vi snakker med andre, og deler ud af vores tanker, så kan vores syn på vores tanker ændre sig. Vi kan for eksempel blive bevidste om, at vi overtænker noget, eller at vi overdriver noget helt vildt. Sådan kan man altså ”tage luften af ballonen” ved at dele ud af sine tanker. Vi kan altså ikke ændre på det, der er sket, men måske kan vi ændre, hvordan du forholder dig til det. Så du ikke behøver at bekymre dig unødvendigt meget, og måske få gode råd til, hvordan du kan hjælpe dig selv til at få det bedre, ved at snakke med andre.

Jeg kan stadig virkelig godt forstå, at du er bange for, hvad der kommer til at ske. Det har jeg stor forståelse for, da usikkerheden du sidder midt i, bestemt ikke ville være rar for nogen. Og jeg kan også sagtens forstå, at du ikke ved hvad du skal gøre. Men det sidste jeg ønsker er, at du mister håbet for at tingene kan blive bedre. Ja, du står i en svær situation lige nu, men den er heldigvis ikke permanent. Jeg tror på, at det kan blive bedre for dig. Der er mange mennesker, der hver dag gør ting de fortryder. Man kan nemlig godt lære at leve med det, som man har gjort.

Det betyder heller ikke, at man er mindre værd som menneske, at man har gjort noget dumt. Du nævner også, at du har selvmordstanker. Det er noget jeg altid tager seriøst, og jeg vil kraftigt anbefale dig at ringe til Livslinien på telefon 70 201 201, hvis de her tanker fylder for dig. Du vil også her være anonym. Jeg sender dig mange gode tanker og alt det bedste herfra.

Kærlig hilsen Jeppe

cyberhusebbes billede
Jeppe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål