jeg er forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg er gået hen og er blevet helt vildt forelsket i en dreng fra min klasse. Jeg er ret sikker på at han også er vildmed mig, vi har tit haft øjenkontakt (og sådan noget). Det jeg har brug for hjælp til er, at hvordan vi blir alene, så jeg kan fortælle om mine føleser til ham. Han er altid sammen med nogle andre, af sine venner, og jeg vil bare gerne være alene med ham.
Håber i kan hjælpe //den forelskede

Svar:
Kære "den forelskede"
Hvor er det skønt at høre, at du er blevet forelsket. Det er en dejlig følelse, og især når man har en fornemmelse af, at det er gengældt.
Jeg synes det lyder som en super god idé at fortælle ham om dine følelser på et tidspunkt, hvor i er alene, så du kan blive sikker på, om han også er vild med dig. Jeg kan dog forstå, at det ikke er så nemt at få ham på tomandshånd, når han altid er sammen med sine venner, og jeg vil derfor forsøge at komme med nogle forslag til, hvad du kan gøre for, at i kan få tid sammen alene, hvor i kan snakke.
Noget af det jeg tænker, at du kan gøre for at få mulighed for at være alene med ham er at aftale et bestemt tidspunkt med ham, hvor i kan snakke. Har du mod på det kan du gå hen og spørge ham direkte om, der er et tidspunkt, hvor I kan mødes, men det er helt forståeligt, hvis du synes det er lidt svært at gå hen til ham og spørge om det, når han er sammen med sine venner. Hvis du har hans mobilnummer vil jeg derfor foreslå, at du skriver en sms til ham, hvor du fortæller, at du har noget du gerne vil snakke med ham om alene og foreslå et tidspunkt, hvor i kan mødes og snakke. Det kan både være i en pause i skoletiden et sted, hvor der ikke er så mange mennesker, eller efter skole, hvor der måske er mere ro omkring jer til at snakke. I tilfælde af, at du ikke har hans mobilnummer, kan du prøve at skrive til ham på de sociale medier, hvis i eksempelvis begge to har facebook eller instagram. Er det ikke en mulighed, så synes jeg du skal prøve at skrive en seddel til ham med et foreslag til, hvor og hvornår i kan mødes og snakke.
Du giver selvfølgelig udtryk for, at du gerne vil snakke med ham, men hvis det bare et helt umuligt at få lavet en aftale om, hvornår i kan snakke, så kan det måske være en hjælp at skrive de ting ned du vil sige og aflevere et brev til ham. På den måde vil han stadig få besked om dine følelser og mulighed for at svare tilbage uden, at der behøver blive blandet andre ind i det.
Jeg håber du kan bruge mine råd, og at det lykkes for dig.
Held og lykke.
De bedste hilsner
Maren