Jeg er en pige på 24 år
brevkassespørgsmål af
Anna
24 år
Jeg slår mig selv ret tit i hovedet og det er så voldsom især når jeg skal have nogle nye og hvis der er nogen der ikke kan være sammen med jeg mig selv i hovedet hele tiden er det ind i farligt at slå sig selv i hovedet?

Svar:
Kære Anna
Hvor er det godt at du tør række ud og spørge om det du gør er farligt.
Jeg forstår det sådan at du slår dig selv i hovedet, hvis du står i en situation hvor du bliver ked af det, frustreret eller meget presset.
Alle mennesker kommer i den slags situationer, og vi håndterer dem alle på forskellige måder, og jeg tænker også at der er klar gle metoder der er bedre end andre.
Når du skriver at det kan være ret voldsomt, så tænker jeg ikke at du bare sådan giver dig selv et lille klap ovenpå hovedet, men at du faktisk slår, og slår hårdt, og det kan helt sikkert godt være farligt.
Jeg er slet ikke i tvivl om at du slår dig selv, fordi det er den måde du kan håndtere svære situationer og følelser, men jeg tænker det vil være godt, hvis du får lært en anden, og mere sikker metode.
Det kan være virkelig svært at aflære en vane eller en bestemt måde at håndtere følelser på, så jeg tænker du kan have glæde af at snakke med nogen om det. Du skriver ikke så meget om din situation i brevet, så jeg vil opfordre dig til at skrive til vores SMS-chat på 25 80 60 60.  Sammen med en rådgiver kan du måske finde ud af hvordan du vil kunne få noget hjælp, der passer godt til dig. Jeg håber du skriver.
Mange hilsner Pedro