Jeg bliver ikke tilfredsstillet af orgasme, og onanere flere gange

brevkassespørgsmål

Jeg bliver ikke tilfredsstillet af orgasme, og onanere flere gange

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

Hej

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på andre steder. Det er; når jeg onanere og kommer, så få minutter efter føles det som om det ikke helt var tilfredsstillende og jeg stadig har lysten til at onanere. Dette kan så gentage sig et par gange, så jeg kan komme til at onanere tre gange i træk med lidt pause imellem. Jeg føler ikke det er helt normalt og jeg bliver lidt i tvivl om jeg er afhængig eller et eller andet.

Håber det giver mening:)

Svar:

Kære dig,

Jeg kan godt forstå, at du gør dig nogle tanker om, hvad der er normalt - det i sig selv er nok meget normalt i virkeligheden. Seksualitet er en underlig størrelse, og noget som kan være svært at lave "regler" omkring i forhold til, hvad der er normalt og hvad der ikke er. Når jeg læser det, du skriver, så tænker jeg på lidt forskellige ting, der kunne give mening, men jeg synes umidelbart ikke, det lyder som noget unormalt eller skidt. Først og fremmest, så tænker jeg ikke, det lyder så unormalt at onanere meget. Det er meget normalt for din alder, og samtidig er det også meget forskelligt fra person til person, hvor meget man onanerer. Nogle er måske helt færdige efter én orgasme, mens andre kan få flere næsten i træk - dette gælder for både kvinder og mænd. Der er intet forkert eller underligt i at være den ene eller den anden type, for det er måske bare sådan din krop er. I virkeligheden kan det måske også være noget, du kan se som en positiv ting, at du har det sexdrive som du har. Jeg kan dog også godt forstå, at du tænker over, om det mon er en afhængighed. Der tænker jeg, du kan tænke lidt over, hvad afhængigheden kan være. Er der nogle bestemte ting, som skal være der for, at du føler dig tilfredsstillet? Hvis der er det, kan det måske være spændende for dig at øve dig i at blive tilfreds på andre måder.

Overordnet set tænker jeg, min vigtigste pointe til dig er, at seksualitet ikke er sort-hvidt opdelt på den måde. Man kan ikke skelne mellem normalt ELLER unormalt, for vi er alle sammen forskellige. Der findes mange forskellige ting at tænde på, og der findes mange forskellige måder at få orgasme på. Måske dette også er noget, der kunne være interessant for dig at undersøge? Eksperimentér lidt og se, hvad der fungerer hvordan. Din krop er, som den er, og det skal være sjovt at udforske den! Så tænk ikke så meget på, hvad der er normalt, men mere på hvad der føles godt!

Jeg håber, du kan bruge mit svar! Du kan læse en masse mere om sex og onani her

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål