Jeg bare et barn

brevkassespørgsmål

Jeg bare et barn

brevkassespørgsmål af
Sara
11 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Kommunen glemmer hvor meget de ødelægger os jeg anbragt pg været kaste rundt men de ligeglad bare de får ders penge hvorfor ødelægger de børn det urimeligt og jeg forstår det ikke jeg savner lidt mere de behandler os som børn og gir os mulighed for at være et trygt sted jeg et barn men de ødelagt mig og jeg stoler ikke på voksne mere eller kærlighed

Svar:

Kære du.

Hvis jeg kunne, ville jeg give dig et stort kram! Så du får lige et stort kram gennem tastaturet. Jeg kan virkelig mærke, hvor frustreret du er over det, du har været igennem med kommunen. Og det lyder også til, at du har været rigtig meget igennem, alt for meget faktisk. Og jeg tænker slet ikke, at du eller nogen andre børn skal vokse op uden at være tryg eller turde at stole på voksne. Men hvis man har oplevet, at de voksne, der burde hjælpe en, svigter en, så er det rigtig svært at stole på dem igen.

Jeg synes, at det er rigtig sejt af dig, at du skriver ind til os her og fortæller om, hvordan du har det! Det kan være så svært at råbe op og fortælle, hvor træls det hele egentlig er. Men det er så vigtigt, at man gør det, når man ikke synes, at man bliver behandlet ordentligt. Hvis du har mod på det, så råb endelig så højt du kan til de voksne omkring dig, der skal passe på dig. Du har ret til at blive hørt. Men jeg ved godt, at det kan være så svært at skulle - og faktisk burde du slet ikke, for som du selv så fint skriver, så er du bare et barn. Og der burde være nogen omkring dig, som allerede tænker på dig og dine behov. Hvis du skal til møde med kommunen, så skal du vide, at der er hjælp at hente. Børnetelefonen har et tilbud om, at man helt gratis kan få en voksen med sig, hvis man skal til møde. Måske det vil være noget for dig? Du kan se mere om det her.

Du skriver, at du ikke stoler på kærlighed mere. Hvis man har oplevet, at dem, der burde elske og passe på en, svigter, så kan det være svært at stole på kærligheden. Men du må ikke give op! Der findes så meget kærlighed i vores verden, og du fortjener at få en stor bid af den. Det er helt naturligt at passe på sig  selv, hvis man har oplevet at nogle svigter en. Men jeg er sikker på, at der findes nogle mennesker, som gerne vil dig det godt og give dig kærlighed.

Husk at du altid er velkommen i vores 1-1 chat, hvis du gerne vil skrive med en voksen om det, du har på hjertet. Det kan også være, at du bor i en kommune, som har en chat ved os. Der kan man nemlig snakke med en, som ved hvilke muligheder, der er i den kommune og give gode råd. Du kan se listen over kommuner her.

Jeg sender en masse gode og kærlige tanker i din retning, og håber på, at du snart vil opleve, at der er nogen der passer på dig, så du bare kan få lov til at være et barn igen.

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål