Irritation i skeden
brevkassespørgsmål af
J
19 år
Jeg har været sammen med en fyr siden december, han har ikke været sammen med andre end mig og jeg har ikke været sammen med andre end ham. Han har haft været til lægen omkring d. 17 måske til gynækologisk undersøgelse, og der var ingenting at finde hos ham. Vi var sammen igår og det gik rimelig vildt for sig og jeg lægger mærke til i dag, at jeg ligesom har fået slidsår eller hvad man skal sige (virker det som om) hvor det bløder eller det bløder ikke men det ligner blod. Derudover er der 1 knop som så ikke befinder sig inde i skamlæben med ude på det tørre.. pleease hjælp mig med at finde ud af hvad det er, jeg kan ikke komme til læge før i morgen og jeg hat grædt i en time nu

Svar:
Kære J
Jeg ved ikke om du allerede har været til læge - der kan desværre gå op til 14 dage før vi kan svare på brevkassespørgsmål - men jeg håber du har været afsted. Der er i hvert fald nok nødt til at være en læge der ser på det, for at kunne sige med sikkerhed hvad det kan være. Der kan godt opstå lidt ufarlig irritation eller sår ved sex og nogle slags knopper betyder ikke noget og går væk af sig selv, så det lyder ikke som grund til panik. Men er du i tvivl om der er noget galt eller gerne vil være sikker, så er det godt at gå til lægen. Selvom det kan være træls at vente en dag eller to, så er det en mulighed at komme til vagtlægen hvis det fx bløder unaturlig meget og ikke vil stoppe.
Håber du har fundet svar hos lægen,
Hilsen Agnete