Instagram
brevkassespørgsmål af
Anders
23 år
Hej.
Kan man skrive til en pige om hun skal i byen den pågældende dag? Hvad kan man skrive for at starte en samtale selvom jeg ikke har mødt hende? Hvis hun skriver ‘Hvem er du?’ Hvad kan man skrive så? Har tjekket hende ud flere gange på Instagram!

Svar:
Hej Anders.
Fedt at du stiller dit spørgsmål her i brevkassen, jeg vil forsøge at svare dig så godt jeg kan.
Du skriver, at du har tjekket en bestemt pige ud flere gange på instagram og gerne vil i kontakt med hende.
Umiddelbart tænker jeg ikke, at der der er noget som skulle forhindre dig i at spørge ind til, om hun skal i byen. På den måde starter du jo allerede et grundlag for en samtale med hende. Afhængig af hvad hun svarer, så tager du den bare derfra.
Hvis du tør, kan du også være ærlig og skrive til hende, at du flere gange er stødt på hendes profil på instagram, og synes at hun ser rigtig sød ud! Det kræver selvfølgelig lidt mod, da det godt kan være lidt grænseoverskridende. Men jeg ville tage hatten af for forsøget! Så kan du spørge ind til nogle af hendes forskellige billeder, rejser mm. og derfra er der også grundlag for en masse samtaleemner.
I forhold til dit spørgsmål om, hvad du skal svare, hvis hun spørger ind til hvem du er, så synes jeg igen bare at du skal være ærlig og sige det som det er. At du er stødt på hende og gerne vil vide mere om hvem hun er - og om hun måske har lyst til at snakke lidt mere med dig?
Samtidig vil jeg også lige fremhæve, at du selvfølgelig også skal være indforstået med at det er OK at hun ikke har lyst til at svare dig. Det kan selvfølgelig godt være rigtig træls, men man kan ikke forvente, at hun har det på samme måde. Så det skal du selvfølgelig lige have in mente. Men måske har hun - og det finder du kun af ved at tage kontakt. Hvis ikke, så gav du det i det mindste et forsøg.
Jeg har fuld forståelse for, at det kan være lidt en jungle at navigere rundt i - men hvis du tør springe ud i det, er jeg sikker på at der nok skal komme noget godt ud af det. På den ene eller den anden måde.
Jeg vil ønske dig al held og lykke.
Bedste hilsner,
Sabrina