Ingen ting hjælper mig med at få bedre sex

brevkassespørgsmål

Ingen ting hjælper mig med at få bedre sex

brevkassespørgsmål af
Lærke
16 år
Oprettet 7 måneder 2 uger siden

Hej. Jeg er en pige på 16 og jeg har en kæreste som jeg elsker, vi har været sammen i 1 år og 7 måneder. Jeg har ikke haft en oplevelse hvor jeg føler jeg har et g-punkt. Vi har snakket og prøvet at gøre alle de ting som jeg vil tænke der kunne tænde mig. Men ingen ting hjælper når vi så skal til at have sex. Jeg mærker ingen rarhed eller speciel følese. Jeg har også prøvet at slappe helt af og tage sig god tid og ikke tænk på noget dårligt men ingen ting hjælper):

Svar:

Hej du

Du skriver herind og er i tvivl om, hvad du lige skal gøre for at opleve en rarhed og speciel følelse, når du har sex med din kæreste. Og i forhold til det, så er du virkelig ikke den eneste, som har udfordringer med det. Det er sindssygt normalt.

Det handler selvfølgelig dels om at afsøge forskellige mulige veje til den her orgasme eller i forsøget på at finde g-punktet. Samtidig er det vigtigt at være opmærksom på, at hvis du er meget fokuseret på at opnå en helt bestemt følelse, så kan der være en risiko for at du overser følelser der kunne være dejlige... selvom de måske er anderledes i forhold til hvordan du forventer det skulle være.

Jeg har snakket med unge der ligefrem har beskrevet en følelse, som faktisk godt kunne være en orgasme, men da det var anderledes end de forventede, havde de slet ikke registreret det som noget godt. Jeg tænker derfor at det vil være godt også at overveje, nogle gange, at skifte fokus, så det ikke kun skal handle om jagten på orgasmen eller g-punktet, fordi jagten måske kan skygge for et dejligt sexliv, lige meget om man opnår orgasme eller ej.

Samtidig kan bestemte forvente, i sig selv, stå i vejen. Det gælder både, når det handler om at have meget høje forventninger, men også når først man har en oplevelse af noget der ikke fungerer. Så kan det måske få omvendt fortegn, så man bevidst eller ubevidst tænker at det jo ikke kommer til at fungere...og så bliver det sådan.

På det mere lavpraktiske og kropslige niveau vandet det måske om forskellige stillinger, måske handler det om at slappe af på den rigtige måde, måske handler det om noget helt andet. Det er simpelthen så vidt forskelligt, hvad der skaber den her følelse. Og derfor kan det være en god ide at prøve sig frem - og det lyder som om, I allerede er nysgerrige og forsøger nogle forskellige ting. Det er et godt udgangspunkt til at finde frem til, hvad der er rart for dig under sex. Det er igennem nysgerrigheden at du kan lære dig selv at kende, så det er helt sikkert en anbefaling herfra at blive ved med at prøve. I har nok allerede læst om forskellige råd og tips og der findes stribevis af hjemmesider med inspiration. På sexliniens hjemmeside kan du fx læse om rigtig mange emner og også orgasme og g punkt.https://www.sexlinien.dk. Samtidig er det.igså vigtigt at slå fast at det slet ikke er alle der har, eller kan få særlig god effekt af stimuli i skeden. Det er bare vigtigt at huske at det ikke er forkert eller mærkeligt, hvis du er en af dem der bare ikke oplever at stimuli i selve skeden er en kæmpe fest.

En absolut sidste tanke er at du nævner at du slet ikke oplever rarhed, og det er jeg lidt i tvivl om hvad betyder? Hvis du ligefrem oplever ubehag eller at du næsten føler at du slet ikke mærker noget, kunne du måske også overveje, at tage en snak med din læge, hvis det fortsætter. Bare for at være helt sikker på at der ikke er noget rent fysisk, der er årsagen.

Jeg synes, det lyder til at du og din kæreste har en åben kommunikation omkring sex og det er en rigtig god ting. Så bliv endelig ved med at snakke sammen. Også selvom det måske kommer til at tage noget tid for dig at finde noget godt. Det er ikke jeres sexliv, der er noget i vejen med, hvis det tager tid - det er bare forskellige kroppe, som tager forskellig tid. Og det er fuldstændig okay. Så giv gerne dig selv den tid, du har brug for.

De bedste hilsner

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål