Ingen tager mig seriøs
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hjælp jeg er 11 og meget moden men der er ingen drenge der tager mig seriøs dem fra min klasse og overgang er ikke ligeså modne som mig og jeg leder efter en at flirte med men alle dem jeg finder på feks snapcht tager mig ikke seriøs og vil kun have billeder. Hvad skal jeg gøre?? PS alle drenge jeg har mødt spørger om private ting men nogen gange har jeg ikke svaret på dem

Svar:
Kære du
Det lyder rigtig irriterende at drengene ikke vil tage dig seriøst. Det er ikke sikkert det har noget med dig at gøre. Man plejer at sige at drenge bliver senere modne en piger. Og selvom det måske ikke altid er sandt, kan man nok ikke forvente at alle 11 årige drenge opfører sig lige så modent som man godt kunne tænke sig.
I forhold til dit spørgsmål om hvad du skal gøre, så vil jeg starte med at sige, at du i hvert fald aldrig skal gøre noget du ikke har lyst til. Du skriver at der for eksempel er drenge, der kun spørger efter billeder eller "spørger om private ting". Det kan måske nogen gange virke som noget man "bare gør" eller måske virke som den måde man bliver interessant over for nogen. Men det er aldrig noget man skal gøre, hvis ikke man selv har lyst til det. Og især når det kommer til nøgenbilleder er det en god idé også at tænke på om man stoler på personen inden man sender et nøgenbillede til dem. Hvis de skulle finde på at dele det videre, er det dog altid deres skyld og deres fejl - man kan jo også have sendt til nogen man stolede på, men som alligevel løj eller sendte videre. Uanset hvad, så er det vigtigste stadig at tænke på, om det er noget du gerne selv vil.
Jeg tror dog desværre ikke man kan gøre så meget for at få drenge til at blive mere modne. Der er det bedste råd jeg kan give dig er nok at være tålmodig. Det er både at være tålmodig i forhold til at lære en dreng eller nogle drenge lidt bedre at kende før du prøver at flirte med dem. Måske de bedre kan forstå dig og "tage dig seriøst" når de kender dig lidt bedre - og måske har de ikke så travlt med at spille smarte hvis du er en, de føler sig tryg ved. Hvis det heller ikke virker, så kan det også være at du må være endnu mere tålmodig og vente på at de bliver mere modne. Det lyder selvfølgelig lidt kedeligt, og måske kan der gå lang tid. Men det er nu sjovest at flirte eller være kærester med en, der også selv er klar til det.
Venlig hilsen
Agnete