Ingen standard
brevkassespørgsmål af
Pigen med et fokus
17 år
Hej CH
Jeg har efterhånden de seneste 1-2 år, været meget i tvivl om jeg fejler noget mentalt eller måske endda fysisk.
Jeg kan lide stort set alle drenge (17-40 år) jeg møder, om jeg så snakker med dem eller ej. Det kan være en passerende på gaden der smiler til mig, en dreng der kigger på mig i gymnasiet, eller en gut jeg får øjenkontakt med i svømmehallen osv. osv. Der skal ingenting til, før jeg får sommerfugle i maven, og begynder at tænke alt muligt dumt med, om de kan kan lide mig. Jeg føler bare, at det er så dumt fordi, at de jo bare kiggede på mig, intet andet, og så begynder min hjerne straks at køre derudaf med hundrede kilometer i timen om at "ej, han kigger på mig" og "ej, måske kan han lide mig" og "ej, hvis jeg nu sidder sådan her, kigger han måske lidt længere".
Jeps, det er slemt.
Og jeg synes det er ret frustrerende at skulle gå med de tanker, hver dag, hver gang jeg passerer en dreng. Jeg har ofte tænkt på, om det kunne være "abstinenser" af en slags, fordi jeg, som er en 17 årig, aldrig nogensinde selv har haft en kæreste, lavet noget seksuelt med nogen, eller endda kysset nogen (hverken for sjov eller en som jeg kunne lide), men jeg har da tit tænkt på, hvordan alle de ting ville være selv at opleve. Jeg er nemlig godt klar over, at de fleste på min alder, i hvert fald har prøvet én af de tre ting. Om ikke andet har dem fra min klasse i hvert fald, men jeg har aldrig rigtig selv følt mig klar, og det ved jeg egentlig stadig ikke om jeg er, selvom jeg går med de tanker her.
Men følelsen af 'ikke at have nogen standard' er ubehagelig, og det gør også, at jeg på en eller anden måde, føler mig lidt billig. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal gøre for at stoppe de her tanker, eller om jeg måske fejler noget? Jeg føler ikke, at jeg er klar til et forhold, men alligevel fanger jeg mig tit i at tænke på det, og de drenge jeg kender og synes er søde. Jeg er meget forvirret, og jeg håber ikke mit lange spørgsmål her, også har forvirret jer alt for meget.
Håber i kan hjælpe mig! :)
Hilsen den alt for drengefikserede pige

Svar:
Kære Pige med et fokus!
Tak for din nøjagtige beskrivelse af, hvad det vil sige at være ung og nysgerrig på det modsatte køn. Det er lige præcis det du oplever. Du har ovenikøbet en god fantasi, der dagligt giver dig sommerfugle i maven. Det er helt naturligt og til tider kan det føles overvældende. Det er en del af det at være ung. Du har opdaget din seksualitet og du tænder på drenge. Sejt du tager det med ro i forhold til kontakten til det modsatte køn. Det kommer, når det giver mening for dig.
Det med at du ingen standard har, det handler snarere om, at du tror dine drømme/ fantasier kan blive virkelige. Og nej, noget er bare drømmeri. Og det er godt, for på den måde udforsker du det modsatte køn. Så fortsæt med at give dig tid til at se det modsatte køn an. Nyd drømmeriet, og når det giver mening lad dig forføre af det modsatte køn.
Ønsker dig god vind.
Hilsen Anne-Sophie