Ingen orgasme?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa! Jeg føler for at være ærlig, at der er noget galt med mig. Jeg har aldrig nogle sinde fået en orgasme. Overhovedet. Det værste er at jeg faktisk onanere ret tit i forehold til andre (tror jeg da), og har ret meget styr og viden på "det seksuelle". Jeg har onaneret i lang tid, og har prøvet alt muligt. Føler heller ikke en "opbygning", når jeg gør det. Er der noget galt med mig?

Svar:
Hej med dig,
Jeg tror bestemt ikke der er noget galt med dig. Det tager tid at lære sig selv og sin krop at kende. Så selvom du er godt i gang og har været i gang længe, så er det ikke sikkert, at du er "udlært" endnu. Og spørgsmålet er også, om man nogensinde bliver det. Mange oplever nemlig, at i takt med at de bliver ældre og mere erfarne, så opdager de også nye ting de godt kan lide og/eller har lyst til at prøve af.
Du skriver, at du har onaneret længe, at du gør det tit, og at du har ret godt styr på "det seksuelle". Det er et super godt udgangspunkt for at lære dig selv og din krop rigtig godt at kende. Men når nu det ikke er lykkedes dig at få orgasme endnu tænker jeg, at det nok handler om, at du endnu ikke har fundet den onanimetode, der fungerer allerbedst for dig. Der er et hav af ting du kan prøve af: nogle kan godt lide at stikke noget op, andre vil hellere bare gnubbe/massere på og omkring klitoris. Nogle kan bedst lide at bruge fingrene, andre vil hellere bruge håndbruseren, en pude eller noget andet. Nogle kan godt lide at se porno imens, andre vil hellere bare bruge fantasien. Osv, osv. Det er forskelligt fra person til person, hvad der føles dejligt, hvad man foretrækker og hvad man tænder på. Og når du nu ikke har fundet det, som "gør det" for dig endnu, så er det bare om at lede videre. Så længe det ikke er noget der gør ondt eller gør skade på dig selv eller andre, så er det nemlig kun fantasien, der sætter grænser.
Hvis du synes du har prøvet alt, og stadig sidder tilbage med følelsen af at det ikke vil lykkes, og bekymringen over, om der mon er noget galt med dig, så kan du altid hive fat i din læge. Så kan han eller hun tage en snak med dig, og evt. undersøge dig. Bare husk, at du ikke selv kan bestille en tid ved din læge, før du bliver 15 år. Når det så er sagt, så tror jeg stadig på, at det handler om, at du ikke har fundet det, der gør det for dig endnu.
God fornøjelse!
Mange hilsner,
Siv