Ingen interesse mere..

brevkassespørgsmål

Ingen interesse mere..

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hejsa. Jeg har gået til fodbold i 6 år nu, men pågrund af astmabehandling og gymnasiet, har jeg nu valgt at stoppe. Jeg skal begynde til håndbold igen til vinter, men indtil da har jeg virkelig brug for noget jeg kan lave. Vi har en motionscykel herhjemme, så den vil jeg da helt klart benytte mig af, men det bliver også bare så ensformigt, hvis man hver dag skal det.. Jeg har også hullahopring, som jeg vil bruge engang imellem. Jeg har ikke tid til at skulle i fitness eller gå til en sport udenby som fodbold var.. Derfor vil jeg gerne have noget jeg kan lave herhjemme. Løb er ikke en god ting pga. mit astmabehandling, da det gør at jeg har meget svært ved at løbe lang tid af gangen (hvorimod cykling jo ikke er noget problem) Har du nogle forslag til hvad jeg kan lave herhjemme?

Svar:

Hey. :)

Jeg synes det er rigtig godt at du er så aktiv selvom du har astma, da der er mange som bare ville give op.

Nogle ting du kunne gøre indtil vinteren kommer:

- Du kan købe en fitnessbold. Du kan finde en masse øvelser på internettet, eks her

- så kunne du evt. købe en trampolin. så kan du hoppe lidt på den til afveksling. Den er både sjov og god træning.

- Prøv også at gå ind på IFORM's hjemmeside, her kan du finde en masse gode råd til hvad du kan lave, kostråd og andet. Den kan du gå ind på her

- Jeg vil også foreslå Yoga, men det kræver at du starter med at gå på et hold for at kunne lære det. Senere kan du selv gøre det derhjemme. Måske var det en god træning når du har astma.

Her var nogle gode råd, så må du se om du kan bruge dem.

Held og lykke fremover, det er rigtig godt at du sørger for at holde dig i form.

Mvh. Abigail, vejleder for Aktiv Fritid