Ingen falder for mig

brevkassespørgsmål

Ingen falder for mig

brevkassespørgsmål af
Stine
15 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

Jeg er en 15 årlig pige. Alle mine venner har mistet deres mødom og er godt igang. De har noget med folk på kryds og tværs. Men jeg er den eneste der ikke har mistet min mødom og der er aldrig nogle drenge der prøver på mig eller falder for mig. Har i ikke plz nogle eksempler på hvad jeg kan gøre for at drengene gider snakke mere til mig og flirte mere med mig, og hvordan jeg kan miste min mødom inden gym. (Ved godt i siger man ik skal stresse om og miste den og ikke føle sig presset, men jeg vil gerne miste den, der er bare ikke nogle drenge der gider mig)

Svar:

Kære Stine,

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil miste din mødom, når nu alle dine venner har mistet deres. Det er ikke rart at være den eneste tilbage, og man kan nemt komme til at føle sig udenfor. Men, som du også selv er inde på, så er det ikke noget man skal stresse over eller føle sig presset til. Når man skal have sex første gang er det vigtigt, at det er med en man har lyst til at have sex med, og en som man føler sig tryg ved. Formålet skal helst være at få en dejlig og spændende oplevelse, og ikke "bare" at miste sin mødom.

Ud fra det du skriver, lyder det dog til, at det ikke primært handler om, at du gerne vil miste din mødom, men snarere, at du oplever, at der ikke er nogen drenge, der gider dig. Du vil gerne have råd til, hvordan du kan få drengene til at snakke mere til dig og flirte mere med dig. Jeg tænker, at du måske kan starte med at prøve selv at søge kontakten til drengene. Begynd at snakke til dem, og flirte med dem, og se hvordan det bliver modtaget. Måske begynder de at snakke igen eller flirte igen.

Hvis det er for aggressivt eller for "lige på og hårdt" for dig, kan du i stedet prøve at gøre noget, for at skille dig lidt ud fra flokken, så drengene lægger mærke til dig. Det kan fx være at ændre på din frisure eller at begynde at gå i noget anderledes tøj. Det kan også være en idé at prøve at finde ud af, hvad drengene interesserer sig for, og hvad de går op i, og så selv begynde at interessere sig for det samme. Måske er der en bestemt film eller serie de godt kan lide, eller noget bestemt musik, som de er glade for. Hvis du begynder at vise interesse for nogle af de ting, som drengene interesserer sig for, vil der være en større sandsynlighed for, at de vil lægge mere mærke til dig, og måske også begynde at snakke til og flirte med dig.

I stedet for at fokusere på, at du gerne vil miste din mødom, tror jeg det er bedre, at du fokuserer på at få skabt kontakt til drengene, og få dem til at lægge mærke til dig. Så skal det andet nok komme helt naturligt og af sig selv, når du er klar.

Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke!

Mange hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål