Øre

brevkassespørgsmål

Øre

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 6 måneder siden

Hej jeg har er ret stort problem med mit ene øre det stitter meget

ud i forhold til det andet og det er virkelig ikke kønt kan ikke ha mit hår oppe uden folk spøger hvorfor mit øre stritter

så meget ud

Svar:

Hej Anonym

Det er virkelig ikke sjovt hvis man har nogle ting ved sin krop som man er rigtig ked af.

Sådan noget som ører der stritter meget eller hvis de er meget forskellige er noget man i nogle tilfælde godt kan gøre noget ved.

Jeg tænker at du har brug for at kontakte din læge. Din læge kan vurdere om du kan få hjælp, og hvordan du kan få hjælp. Alt afhængig af hvad lægen vurderer kan det være muligt for dig at få rettet dit øre så det ikke stritter så meget. I nogle tilfælde kan lægen henvise til en operation, som så også vil være gratis.

Hvis lægen vurderer at dit øre ikke stritter "nok" ud, vil lægen ikke kunne henvise dig til en operation.
Så kunne der måske være muligheder på en privat klinik, men så skal du selvfølgelig være opmærksom på at du selv skal betale, og operationer er ret dyre.

Lige meget om det vil være muligt for dig at få hjælp til at få rettet øret gennem din læge eller på en privat klinik, skal du have dine forældres tilladelse da du er under 18 år.

Derfor synes jeg du skal starte med at tage en snak med dine forældre og sammen med dem kontakte din læge og tage en snak om dine muligheder.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål