åha..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg er en pige på 14 år, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre s: - jeg har noget med en rigtig sød dreng, og jeg er helt forelsket i ham. han har sagt op til flere gange at næste gang vi skal være sammen, så ville han spørge om vi ikke skulle komme i et forhold.. men det er aldrig sket og hvergang vi er sammen prøver han altid at lægge op til sex, men hvergang siger jeg nej, for er ikke klar og det har jeg sagt til ham, men han gør det alligevel hvergang . - får så stoppet ham.. mig og ham har virkelig været meget igennem sammen, han har haft noget med en anden pige på samme tid som mig.. hvor mig og hende så skrev sammen. han fik så et valg mellem mig og hende, og han valgte så mig.. men nu er jeg så bange for at han har noget sammen med en anden pige, skal jeg være det? eller hvad? her i lørdags snakkede jeg så med hans gode ven(os min rigtig gode ven) og han fortalte at før mig hade han haft noget med 3 forskellige piger, som alle droppede ham fordi han kun ville i seng med dem.. og nu er jeg bare bange for at han kun vil udnytte mig.. - jeg vil bare ikke kunne droppe ham.. jeg har ofret så meget for ham og er helt vildt forelsket.. men hvad skal jeg gøre? hvad er det bedste?

Svar:
Hej med dig
Det er et rigtig godt spørgsmål du stiller og det kan faktisk være lidt svært at svare på, fordi du kender ham meget bedre end jeg gør. Men jeg kan svare dig ud fra det du skriver, og så kan det være du kan bruge det til noget.
Jeg synes det er rigtig godt, at du har sagt nej til sex, når du kan mærke du ikke er klar og det skal du holde fast i. Du har ret i, at det lyder som om han tænker meget på sex og at det lige nu betyder mere for ham, end at have en dejlig kæreste.
Nu ved jeg ikke hvad det er, du er forelsket i ved ham, men jeg synes han skal respektere dig, når du siger du ikke er klar til sex. Han skal ikke spørge dig eller lægge op til det, hvis du har fortalt ham at du ikke vil nu. Så ja, der er en mulighed for at han bare vil udnytte dig.
Så jeg synes du skal spørge dig selv, om du har lyst til at være kærester med en som tænker mest på sex og ikke respektere dig når du siger nej? Og hvis han samtidig måske har noget kørende med en anden pige, så lyder han lidt som en player, så det synes jeg du skal finde ud af først.
Det er kun dig der kan bestemme det, men jeg synes du skal lægge ham lidt på is og se hvad der sker. Måske prøver han at gå efter en anden pige i stedet for og så ved du at han ikke er vild med dig på den måde som du gerne vil have. Hvis han vender tilbage og fortæller dig, at han er vild med dig, så kan du mærke efter nede i maven om du har lyst til at være kærester med ham.
Jeg håber du finder ud af det..
Venlig hilsen
Erroll