Voldtog mig - hvad skal jeg gøre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej.
Jeg er en pige på 12.
For ca. 2 måneder siden, var jeg på vej hjem fra en veninde. Klokken var ca. 10 om aftenen, og jeg cyklede igennem en legeplads.
Da jeg kørte forbi et legehus, væltede en hånd mig af cyklen, og trak mig med derind. Dér trak han mit og sit tøj af, og voldtog mig. Jeg smadrede et vindue, og sprang ud. Jeg løb hjem til min veninde, og græd og græd.
Nu, er jeg bange for at jeg er gravid. Mine forældre ved ikke noget, men min mave er blevet større.
Hvad gør jeg?!
Kh AK

Svar:
Kære AK
Det er en meget ubehagelig oplevelse, du har været ude for, da du cyklede hjem en aften.
Den skal du ikke gå alene med !
Du er bange for, at du er gravid og tør ikke fortælle det til dine forældre.
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at fortælle, men jeg må sige til dig, at det er meget meget vigtigt, at du fortæller det til dem !
Dine forældre er der, fordi de skal hjælpe dig og du har brug for hjælp.
Så når du spør mig om, hvad du skal gøre, er mit helt klare svar til dig:
Du SKAL tale med dine forældre om det, du har været udsat for og at du er bange for at være gravid !!
Hvis du syntes det er for svært at tale med dine forældre helt alene, kan du måske få hjælp af den veninde, som du løb hjem til? Måske er det nemmere at snakke med dine forældre hvis din veninde er sammen med dig og hjælper dig?
Du kan også vælge at vise dine forældre hvad du har skrevet her på siden og mit svar til dig.
Jeg håber virkelig, at du vil gøre det....
Kærlig hilsen fra Denise